A+ A A-

Knihy Fragment nekupuji! Vydává paskvily knih podle hesla, co čtenář, to blbec

fragment prix merdeFragment experimentuje a zkouší, zda jsou čeští čtenáří skutečně pitomci.

Proč? Vydává silně pokrácené tituly světových autorů, aby prý byly dostupnější všem. Například Tři mušketýry zkrátil z cca 600 stran na 170 stránek. Další knihy budou Hrabě Monte Christo, (ze cca 500 stran na 208 stran, Bídníci, ze cca 700 stran na 200 stran. Řádově tři pětiny knihy si dovolil Václav Dušek vyškrtat. Existuje snad větší znevážení literárního odkazu autora?

Díla slavných klasiků jsou nyní dostupná všem, tvrdí Fragment... kdo je ale "všem"?

Myslí tím Fragment hlupáky, kteří nečtou knihy protože jsou moc tlusté a mají moc písmenek a vět? A přemyšlel někdo ve Fragmentu, co z takové pokrácené knihy zbyde? Překroucená telenovala, stupidní příběh, kde veškerá podstata a výpoveď autora je totálně zničena, kde veškeré kouzlo knihy je zničeno podplaceným inkvizitorem. Takové paskvily knih jsou horší jak redakční zásahy komunistických cenzorů.

Ing. Pavel Nýč z Fragmentu je ovšem optimista, když tvrdí: „Věříme, že si knihy získají velkou oblibu nejen z řad studentů, ale i dospělých,“ Oblibu? Jaké studenty vlastně Fragment oslovuje? Pitomce? Tak to je mi moc líto lidí z cílově skupiny, na kterou se Fragment zaměřil.

Buďme ale spravedliví. Takových pokusů už v minulosti bylo víc. Shakespeara podobně pokrátil pro mládež slavný český přepisovatel Vladimír Hulpach v knize Příběhy ze Shakespeara a jiných hojných publikacích. A existují další upravená díla nebo díla, která vyprávěji obsah knih. Například podobné pokrácené knihy vydává v hojné míře i Computer-press. Ovšem taková kombinace zprznělosti a ubohosti jako u Fragmentu se jen tak nevidí.

Navíc Fragment tvrdí, že tyto paskvily jsou nyní dostupné všem, hlavně "studentům a lidem, kteří v dnešní uspěchané době nemají čas". ))
A propo, neprodává náhodou Fragment knihy a učebnice právě školám a studentům?
Neměla by být pro Fragment priorita právě vysoká úroveň vzdělávacích programů, učebnic a knih a ne jeho devalvace?

Edice pokrácených knih versus celkové zaměření Fragmentu jen dokazuje, že v managementu Fragmentu jsou skuteční experti na nejstupidnější Public Relation. Tož chlapci, jdete na to dobře, klobouk dolů !!


Co na to říct víc:
Že z nakladatelství Fragment se stali šumaři, kteří knihu degradovali na oprýskaný kelímek od jogurtu. Takže sorry pánové, ale takové nakladatelství já už nepodpořím koupi ani jediné knihy.

 

OBRAŤE LIST A ČTĚTE DÁL... nejhorší knihy Fragment Dušek Václav Prix Merde

Komentáře  

# Milan Lakomý 2015-01-07
Fragment je příšerný. Vede to nakonec k takovým lidem, kteří všechno, co věděli o Hamletovi, vyčetli z jednostránkového výtahu v knížce, která na obálce inzerovala: Teď si konečně můžete přečíst všechny klasiky! Vyrovnáte se všem knihomolům! Je ti jasné, kam to vede? Z mateřské školky na univerzitu a zpátky do mateřské školky. To je graf intelektuálního vývoje za posledních pět století. A pusť film ještě rychleji, honem! Vezmi si jen všechny ty obrázkové magazíny a bulvární žumpy... Výtah z výtahu, výtah z výtahu výtahu. Sloupek, dvě věty, palcový titulek! A pak jde všechno k čertu!
Citovat
# Honza Potěšený 2014-08-26
Když přeskočíte v knize pár stránek, tak se svým způsobem se jako čtenář mrzačíte. Když to dělá nakladatel, který by měl mít úctu k autorům, pak nejen mrzačí své čtenáře, ale likviduje autory samotné. A těžko tady uspěje nějaký obchodní argument. Ten jen svědčí o absolutním pohrdáním literárního díla a lidí, kteří ho tvoří nebo tvořili.
Citovat
# EvaM 2013-11-13
Ale marketing mají dobrý. Mám tři školní dítka (naštěstí čtivá) a ve všech třech školách fasují dvakrát do roka katalog od Fragmentu. Jiná vydavatelství si ředitele škol takhle vycvičit nedokázala. (My od nich nekupujeme, protože i to nezkrácené má mizernou úroveň - jazykovou i typografickou, tvrdím jako profesionál).
Citovat
# JAn 2013-03-16
Před mnoha lety Bradbury napsal: Knihy se zkrátily. Zkondenzovaly. Vykuchali je. Víc obrázků než textu. Všechno se sesychá na překvapivý obrat, na senzační závěr. Seškrtali klasiky na patnáctiminutový rozhlasový program, pak je znova seškrtali, aby se vešli na jednu stránku, a nakonec to dotáhli na deseti nebo dvanáctiřádkové heslo v naučném slovníku.
Já samozřejmě přeháním. Slovníky byly pro rychlou informaci. Ale našlo se mnoho těch, kteří všechno, co věděli o Hamletovi, vyčetli z jednostránkového výtahu v knížce, která na obálce inzerovala: Teď si konečně můžete přečíst všechny klasiky! Vyrovnáte se všem knihomolům! Je ti jasné, kam to vede? Z mateřské školky na univerzitu a zpátky do mateřské školky.
Citovat
# Karel Pomocný 2013-03-06
Každému, kdo krátí knihy, by měli odebrat licenci nakladatele. Je to nehoráznost a ubohost.
Citovat
# Pavlína 2012-02-23
Pokrácené knihy může koupit jen nevzdělanec a totální hlupák, ale aspoň je jasné, pro koho Fragment vydává knihy
Citovat
# Hana 2011-12-31
Jeden z největších autorů francouzského písemnictví 19. století, Victor Hugo, projevil ve svých prózách umění mistrné historické evokace a dal v nich průchod i svým sociálním názorům. Fragment svými paskvily jen doklazal, že knihám nerozumí a jsou pro něho jen a jen zbožím.
Citovat
# Jarmilka 2011-12-16
Myslím,, že by mladí křesťané a katolíci uvítali zkrácenou verzi Bible, Dušek prý už na tom pracuje. Ten prý vyškrtá jakoukoliv knihu. Bible prý bude mít 100 stran, aby se katolíci moc neunavili.
Citovat
# Jan Vybíral, Ostrava 2011-12-05
Jako středoškolský profesor musím vyslovit svůj nesouhlas s tajovým přástupem ke světové literatuře. Studenti nejsou žádní hlupáci jak si páni z Fragmentu myslí, jsou schopni posoudit vlastním rozumem co je a co není správné. Rozhodně své studenty i celou školu budu informovat o podobných "trestních činech" některých nakladatelů.
Citovat
# JAn 2011-02-15
Souhlasím. Jak by se lidem líbilo, kdyby Fragment okleštil stejným způsobem Babičku nebo Saturnina? Taky jsou moc tlustí, ne?
Citovat
# Marie L. 2011-12-05
jenom úplný pitomec koupí tak pokrácenou knihu, skutečnému čtenáři musí být z podobných knih a nakladatelů nanic. Je to hrůza co se dnes všechno děje.
Citovat
# Hana 2011-04-24
přesně tak, děda říká takovým lidem parchanti. kdo nectí knihu a autora si nezaslouží jiný titul.
Citovat
# Kamil 2011-04-24
Pan Nýč by měl jít zpátky do školy a nučit se, co je kniha. Dělá ostudu všem českým nakladatelům. To co dělá Fragment je ostuda prvního řádu.
Citovat
# Guest 2011-03-14
Tato cena byla udělená za mimořádnou nakladatelskou práci a za počin vychovávající k výsledkům zachyceným ve filmu Absurdistán (původní a výstižnější název je Idiocracy)
Citovat
# verča 2011-03-09
já od fragmentu nečtu, nikdy mě ani jejich knihy nezaujaly a jsem ráda že takové věci jako např Stmívání nepřekládaj oni...to by z 400 stránek (nebo rovnou z 600 stránek u rozbřesku) udělali paskvil o 150, maximálně 200 stránkách...a vážně, není to náhodou porušování autorskejch práv?
Citovat
# kamil 2011-02-15
Dušek je spisovatel? Jetsli jo, tak doufám, že jeho knihy nebudu nikdy číst.
Citovat
# Palo 2011-02-08
Mohli by ještě Duška ukecat na hudbu, Mozart scuknutý do jedné hodiny by určitě šel na dračku. A Dušek by to určitě zvládnul, ne? Brouk Pytlík umí všechno.
Citovat
# Jack 2011-01-30
Fragment vydal pár dobrejch slovníků, jinak je to póvl, nic víc, navíc to jméno firmy říká o nich všechno. Ale kdesi jsem četl, že nějaký anglický týnedžr takhle zkrátil celou bibli do několika málo stovek sms. Tak tomu říkám dobrej nápad :oú))
Citovat
# Robert 2011-01-29
Přesný výrok Jana Wericha: Co čtenář, to blbec, Pro takové lidi jsou tyto knihy. Je to otřesné, co si nakladatelé dnes dovolují. Taky budu zvažovat, zda příště koupím od nich knihu
Citovat
# Karla 2011-01-27
Přijde mi to jako trestní čin. Ničit dílo jiných je největší kulturní barbarství, jinak se počínání Fragmentu nedá nazvat. A spisovatel Dušek, který se k tomu propůjčil, si zaslouží jen opovržení.
Citovat
# Lenka 2011-01-20
A navíc mi, podle šuškandy, vůbec nehodlají vydat třetí díl Tetování krví. No, jak já se teď dozvím, jak to s ubohým Rosamundou skončí?
Citovat
# Karel 2011-01-19
Za starých časů se podobní lidé máčeli v síti pod mostem. Takové ochlazení mozkových závitů bych doporučoval celému managementu Fragment i dnes. Není horšího prohřešku nakladatelskému řemeslu a neúcty ke čtenářům.
Citovat
# Jarka 2011-01-18
Naprosto souhlasím, že s bezohledností s jakou Fragment a Dušek ořezali knihy velkých klasiků na sebe Fragment ledascos prozradil a bohužel se zařadil mezi ty nejméně důvěryhodná nakladatelství u nás. Je to opravdu smutné, zvláště, když uvážíme zaměření Fragmentu na studenty a školy.
Citovat
# Kája 2011-01-17
Pan Nýč si zřejmě spletl firmu. Fragment by měl vydávat knihy a ne obaly knih. Pokud Nýč nerad čte, pak ať takový názor nutí svým dětem a netvrdí na webu Fragmentu pitomosti otom kdo a jak čte. Je mi z takových lidí zle
Citovat
# Guest 2011-01-14
Nýč může tak prodávat tepláky a ne knihy, to přece každý v branži ví
Citovat
# Joseff 2011-01-17
Fragment poukazuje na to, že usilí mít zisk za každou cenu dělá veřejně z mnohých nakladatelů opravdové pitomce. Pan Nýč by se měl před svými dětmi stydět, neboť takové chování je podobné největšímu kulturnímu barbarství a mělo by být trestné. O Duškovi ani není třeba psát. Chudák spisovatel.
Citovat
# Ivka 2011-01-17
Pokud jde FRAGMENTU pouze o "blaho" našich studentů, tak to už mohli rovnou začít vydávat jen mini brožurky s názvem "Referáty". Když stručně, tak stručně, ne? Nač 200 stran? Taková malichernost... Před pár lety jsem pro ně pracovala a ilustrovala několik knih, ale že udělají něco tak šíleného, jako zásah do původních děl klasiků, to už je opravdu nad lidské chápání. Bohužel se toto děje i v jiných nakladatelstvích, jak jsem měla osobně možnost se přesvědčit...a pak si děti opravdu s jejich nic netušící klidnou duší mohou říci "Jo, hurá, přečetl jsem Fausta, protože ta tenká kniha je přečtená za jeden večer. Otázkou je, co z takové četby mají, když forma zabíjí původní obsah?
Citovat
# Olda 2011-01-16
Souhlasím a od Fragmentu nic nekoupím, protože kdoví co ještě pokrátili
Citovat
# Anna 2011-01-17
kdo je ochotný krátit klasiky, zkrátí cokoliv, takové firmy jsou u nás vydavatelskou ostudou a zaslouží si jen opovržení
Citovat
# Lenka 2011-01-16
nic nemám proti převýpravění, ale vynechat dvě třetiny knihy je prasárna určená jen hlupákům
Citovat
# Dustin 2011-01-16
Fragment,který se zaměřuje na knihy pro vzdělávání a pak vydá takový škvár,navíc proškrtsný průměrným spisovatelem Duškem, je opravdu ta nejhloupější firma.
Citovat
# Ludvík 2011-01-15
Podobně to dělá Reader´s Digest. Ale ti jsou už ze své podstaty plebs, když měli ten úžasný nápad, jak nám uspořit čas a vydávají místo knih jen čtenářské deníky. Navrhoval bych Nýči, aby začali vydávat i pokrácenou hudbu. Kdo dnes má čas poslouchat 4 minuty Gotta nebo dokonce deset minut Bacha, že.
Citovat
# Jožka 2011-01-15
Jsem zvědavý o kolik by si zkrátil Dušek svoje knihy, když se chová jak komunistický cenzor a je ochoten se propůjčit k takovým zhovadilostem.
Citovat
# Eva 2011-01-15
Už vidím ty uspěchané lidi, co nemají čas na Bídníky a Monte Christa, jak večer s nadšením usednou k tomu předžvýkanému textu a budou se radovat, jak to krásně zvládli za tři dny.
Kdo má chuť přečíst si Huga nebo Dumase, přečte si je v normální podobě. Komu se to číst nechce, stejně si do čtenářského deníku neopíše víc než pár vět z internetu nebo výcuců Školní četby na dlani.
Zajímalo by mě, jak za pár desetiletí někdo bude zkracovat dnešní tvorbu. Z komiksů už zbydou jen obrázky a sem tam v bublinách citoslovce.
Citovat
# KÓJOL 2011-01-14
Potkají se dva spisovatelé: „Jak dopadl tvůj nový román ve Fragmentu?”
„V redakci si ho přečetli, proškrtali a uveřejnili v rubrice Vtipy!”
Citovat
# Výtavrnice 2011-01-14
Rozum zůstává stát nad tou nehorázností!Po amputaci končetin a vykuchání životně důležitých částí z děl klasiků už zbývá jen jediný krok k dokonalosti knih od Fragmentu...neponechat nic náhodě a zatočit i s dětskou literaturou a ilustracemi - pěkně důkladně z nich udělat jen nicneříkající výřezy a publikovat třeba z každé ilustrace jen čtvrtinu, aby malí čtenáři neztráceli čas jejich prohlížením a neopotřebili si zrak. Jistě to rád někdo "odborně" provede. Ostatně Fragment zanamená zlomek, kousek, částečka - tedy věný svému názvu Fragment dělá z celků fragmenty....
Citovat
# Honza 2011-01-14
nezapomeňte přidat rámečky s kytičkami
Citovat
# JAn 2011-01-14
komunistické cenzorství se přetavilo v ubohou touhu po úspěchu a zisku. zřejmě i se stejnými lidmi jako v minulosti. Je to smutné zjištění, ale pravdivé. Díky za upozornění.
Citovat
# Lumír 2011-01-14
Kdo je Václav Dušek? Nějaký straonový komunistický cenzor? Jak by se mu líbilo, kdyby jemu někdo pokrátil knihy. Asi moc ne, žejo?
Citovat
# Evka 2011-01-14
Nejhloupější co může nakladatelství udělat, je svévoilně a bez zábran krátit díla autorů. Nic horšího nakladatel už není schopen. To je příšerné!
Citovat
# Luděk Koubelík, Brno 2011-01-14
Ve jménu zisku se dějí v každé společnosti různá zvěrstva. Když se však tímto způsobem ovlivňuje vzdělanost a inteligence mládeže, pak je nejvyšší čas na to poukázat. Díky Čítárnám aspoň někdo hloupě nepřepisuje tiskové zprávy Fragmentu, jak to dělají jiné e magazíny. To, co Fragment předvedl znehodnocením vrcholných děl světové literatury je neomluvitelné. Přál bych si jenom, aby každý takový "výdělečný" projekt skončil velkým krachem pro toho, kdo podobné nehoráznosti připravuje.
Citovat
# Guest 2011-01-14
no jo Fragment a jejich PR
Citovat
# Eva 2011-01-14
To se člověku ani nechce věřit...do Fragmentu bych tohle neřekla
Citovat
# Dana 2011-01-13
Myslím, že Fragment se dopouští trestního činu podvodu, pokud neuvádí v knihách zcela jasně, že se jedná silně zkrácenou verzi. Navíc je to porušení autorského zákona.
Citovat
# Pavel 2011-01-13
Dušek neumí psát, ale knihy literárním genium klidně zkrátí. To umí každý pitomec
Citovat
# KarolII. 2011-01-13
Chtěl bych vidět, kdyby takovým způsobem zkrátili knihu samotnému Duškovi, co by na to inkvizitor asi řekl. Ale co pro prachy podprůměrný spisovatel neudělá, že? Dušek je opravdu chudák.
Citovat
# John 2011-01-13
Nakladateství nemůže vyprodukovat nic horšího. Nad tím je jen krádež autorského práva.
Citovat
# Danilla 2011-01-13
Pánům z Fragmentu asi nedošlo, že kniha není jen příběh, to si naše děti mohou prohlédnout kdejaký pitomý film. Zkracovat knihy je nehorázné opovržrní samou podstatou spisovatelství a vzhledem k tomu, že to dělá renomované nakladatelství, je to o to hrůznější.
Citovat
# Karolina 2011-01-13
To je opravdu zoufalé, co Fragemnt a jemu podobní dělají. Pokud studenti nemají schopnosti přečíst originální verzi knihy, nemají nárok získat maturitu. Blbce, co nechápou běžný knižní text, přeci nemůžeme platit na studiích ze státních peněz.
Mimochodem, všimla jsem si, že i ty jejich původní české knihy jsou příšerné. Ale dávají jim ve Fragmentu lákavé obaly a děti pro ně hlasují, aniž by je četly. A také expandují na Slovensko.
Citovat
# Andrea 2011-01-13
Aha, zase sa niekto hra na Boha. Vyhodi z knihy co sa mu nepaci, necha state, ktore "si mysli", ze su dobre a vysledok bude, ze vsetci budu mat na knihu rovnaky nazor. A tak budu studenti v pube cumiet do piva a svorne suhlasit pretoze po precitani 200 Bidnikov neni sanca aby niekto nieco spochybnil. Vlastne ani nebude co, pretoze do tych 200 stran sa zmesti len suchy dej. Nic viac.
Citovat