A+ A A-

Princ a princ. Gay pohádka pro děti od tří let. Kvalitní literární škvár Meandru

dite gay kniha


Princ a princ. Pro spoustu lidí šokující pohádka pro děti od 3let, kde princ nehledá novou princeznu, ale prince s kterým se nakonec ožení a zasedne na trůn místo královny, která údajně odchází do důchodu.

Jde tedy o gay pohádku, která podle autorky překladu Adély Elbl, má výchovný charakter a pomůže maličkým dětem pochopit homosexuální zaměření některých princů.

Osobně proti propagaci způsoba života homosexuálů nic nemám, spíš naopak, ale názor Elblové, že děti v tak malém věku pochopí homosexualitu může tvrdit jen opravdový nevzdělanec.
Je ale možné, že Elblová věří, že vydání knihy podpoří sebestředný arcibiskup Duka a osobně se zůčastní křtu. To by ovšem vše vysvětlovalo.

Navíc nepříliš kvalitně napsaný příběh Lindy de Haan má dokonce pokračování. Jmenuje se Princ a princ a rodina.
Knihu pravděpodobně vydá Meander, který zřejmě opouští nevydělečnou zónu kvalitních dětských knih a jednoduché křesťanské literatury a je ochoten vydat i literární škvár.

OBRAŤE LIST A ČTĚTE DÁL... nejhorší knihy homosexualita Elblová

Komentáře  

# Matěj 2016-11-17
Často mám z medíí pocit, že homosexuálů je v ČR snad polovina populace. Jestli někomu (a určitě ne všem) z této dnes neuvěřitelně zprofanované skupiny vadí, že lidé mají k nim ještě větší odstup jak za socialismu, pak je na místě se zamyslet proč a hlavně, zda hlavní chyba není dnes už na jejich straně, díky často nemístné propagaci za každou cenu, za osočovaní všech, kteří s jejich výstřelky nesouhlasí. To říkám z plnou zodpovědností a dokonce náš rodinný přítel, který je ryzí homosexuál a ne, že má jen homosexuální chování, zastává podobný názor a raději se k takovým výstřelkům ani nehlásí.
A je dobře, že je k tomuzo tématu na tomto webu necenzurovaná diskuse.
Citovat
# Václav 2016-11-15
Jeden z dalších výkřiků do tmy pana Hermana. Jak působivé a o zase NIC.
Citovat
# Honza 2016-11-15
Pro mě za mě, ať to vyjde, ten chudák papír unese všechno. Zásadní je, že na takovéto knížky nemá být čerpán nějaký státní grant, už proto, že literárně je to škvár. Pochybnost tématu je už něco navíc. Je dobře, že se o tom píše viz. celá diskuze, Pan Herman uvádí mnohá témata provokativně a myslím, že to dělá proto, aby na případnou knihu, sochu upozornil a nechal proběhnout tu diskuzi. Jestli se někdo uráží nebo to nemůže skousnout, to už je věc jiná.
Citovat
# Pavel 2016-11-14
Ježišmarja, tak on někdo dětem tu knihu nutí, jo? No, nutit dětem jakoukoliv knihu je na psychiatra. Pokud ale vím, zkrátka vyšla tato kniha a je jen volbou rodičů, jestli ji koupí a budou svým dětem číst. Za sebe vím, že je normální děti seznamovat s reálným světem. V reálném světě se dítě běžně setká s homosexuály. Co je tak pobuřujícího nebo vývoj dítěte ohrožujícího na tom, že se dozví, že se můžou milovat i dva muži? :o Pokud vím, tak nějaké otevřené scény týkající se intimního pohlavního života se nepopisují ani u princů milujících princezny. Takže tady to zůstává na stejné úrovni. Nejedná se o násilí ani o nic dalšího, co by skutečně mohlo nepříznivě vývoj dítěte ovlivnit. Jen se dozví, že láska vzniká i mezi dvěma muži či dvěma ženami. Co konkrétně by mělo být na tomto zdrojem pomyslného traumatu??
Nevidím problém dítěti takovou knihu nabídnout. Když ho nebude bavit, nebudeme ji číst, to je jednoduché.
Jiná otázka je literární kvalita díla...
Citovat
# Ilona 2016-11-14
Jak hluboko jsme klesli! Takova knizni velmoc, zejmena v oblasti detske literatury. ..
Citovat
# Milena 2016-11-14
Problém je v tom, že homosexuální populace je u nás max. 8%, Navíc je otázkou, kdo je skutečné homosexuál biologický předurčený a kdo si na homosexualitu jen hraje. Ale všichni se chováme, jako by jich tady byla polovina obyvatel.
Citovat
# Katka 2016-11-14
Hloupost autorky knihy, že: "kniha pomůže maličkým dětem pochopit homosexuální zaměření některých princů" je neuvěřitelná. Jak může malé dítě pochopit co je homosexualita, když se nemůže s tímto pojmem ani ztotožnit, neřku-li pochopit. Taková činnost vzbuzuje u dětí jen chaos v jejich dušičkách, díky rodičům, kteří z psychologie dítěte nevé vůbec nic a léčí si jen vlastní ego.
Citovat
# Lukáš 2016-11-13
Nejsem rasista ale....
Nemám nic proti homosexuálům ale....
Neskutečně mě těší, že Mik Herman se zmůže jen na tyto výkřiky do tmy.
Citovat
# Hana 2016-11-11
Nic proti menšinovým společnostem, ale začínají se chovat jako většinové a běda, když se proti tomu někdo ohradí. Jasně se musí říci, vaše práva končí, kde začínají prava druhého. Takové knížky je třeba viditelně označit, že jsou určeny pro určitou menšinu, to je vše.
Citovat
# Ewa 2016-11-10
Cituji Iva:
nechte je, ať si udělají obrázek samy a nepodsouvejte jim svoje předsudky.

O psychologii dítěte a výchově toho asi moc nevíte, co?
Citovat
# Ewa 2016-11-10
No Meander má víc knih, které jsou pro děti neděti a ani dospělí je moc nechápou. Většinou pseudointelektuální knížky placené z Ministerstva kultury.
Citovat
# Iva 2016-06-19
Bože, lidi proberte se :D Před čím přesně dítě chráníte? když se vás zeptá, proč kamaráda vyzvedávají ze školky dvě maminky, řeknete jim co ? :D

Děti mají na tohle naprosto unikátní smysl. nechte je, ať si udělají obrázek samy a nepodsouvejte jim svoje předsudky.
Citovat
# Honza 2014-07-03
Mě to ani nešokuje, ani neudivuje, Meander je v dětské literatuře úplně mimo, možná tak dva tři tituly, ostatní mimo mísu.
Citovat
# Martina 2014-07-03
U Meandru mě to šokuje. Ale jinak nechápu smysl knihy. Asi jen ty peníze (((
Citovat
# Marek 2013-05-24
Vazeni dami proc si take nenapisete pohadku princezna a princezna? Myslim si,ze rovnovaha by se mela dodrzovat.Co Vy na to?
Citovat
# Lenka Novotná 2013-05-23
Zvláště u podobných knih by měl být mnohem důslednější výběr, protože budou už ze samé podstaty vystaveny kritice většiny. Pokud ale Menader vydá s klidným srdcem takový literární blábol, pak šel s kvalitou velmi dolů. Ach,jo.
Citovat
# EvaK 2013-05-15
Je to škoda, že kvalitních knih z podobnou tématikou je tak málo. Bohužel v tomto případě je zmíněná kniha opravdu odpad. Bohužel. U Meandru to překvapuje. Měli většinou dobrý vkus.
Citovat
# Petra 2013-05-11
Meander v mých očích hodně klesl. Co všechno člověk neudělá pro peníze. Ach jo!
Citovat
# Jana 2013-05-10
Nechápu, co je výchovného na tom, vnucovat malým dětem názor, že je normální když vychovávají dva muži, když oni přirozeně potřebuji oba dva vzorce chování, tedy maminku a tatínka.
Nepodporuji vydávání takovýchto knížek pro děti.
Citovat
# NoKoment 2013-05-23
Mám stejný názor, děti by se měli z homosexualitou dozvídat až v pozdějším věku. Jinak proti homosexuálům nic nemám.
Citovat
# Milan 2013-05-10
Jen ten, kdo nevěří v Boha, může vydat podobný nesmysl.
Citovat
# Petr Eliáš 2013-05-08
Četlo to někdo z vás, kdo tady na to tak svorně plivete? Co je podle vás pro malé dítě nepochopitelné na rodinném modelu, kde místo maminky a tatínka figurují dva tatínkové? Co vás vede k tomu, že tu knížku označujete za "škvár"? V článku samotném ani v názorech pod ním jsem žádné argumenty nenašel.
Citovat
# JAn 2013-05-10
Ano četl jsem ji v originále, je to výrazně podprůměrný text, ale hlavně zaměření na děti od tří let je neuvěřitelná pitomost, pane Eliáš. Navíc v zahraničních knihách se uvádí věk od 6 let výše. Pokud jsem si ale všiml, nikdo nekritizuje téma gay-pohádky, ale způsob reklamy paní překladatelkou a kvalitu textu. Asi neumíte řádně číst.
Citovat
# Petr Eliáš 2013-05-11
Právě proto, že se tu houfně tvrdí, že je to škvár, se ptám, kdo to četl. A ke "způsobu reklamy paní překladatelkou" míří moje druhá otázka. Poslední větu jako byste nenapsal, ano?

Mimochodem, podívejte se na pozdější komentáře. Vám takovéhle odsudky připadají v pořádku? Nikdo nikomu přece nic nevnucuje, nikdo nenutí děti chápat podstatu vzájemné fyzické přitažlivosti osob stejného pohlaví. Knížka zkrátka představuje jeden z možných funkčních rodinných modelů, to je všechno. Co když má to malé doma dva tatínky? Kdy myslíte, že na to přijde řeč třeba ve školce?
Citovat
# Radush 2013-05-08
Že chodí kluci s klukama a holky s holkama je celkem normální a nevím proč by o tom nemohla vzniknout kniha pro děti. Možná že malým homosexuálům, kteří se tak prostě narodili a nemůžou si vybrat, kniha pomůže jejich menšinovou orientaci lépe přijmout. A těm hetero dětem to přece neublíží. Buďme otevření! PS: já už svým dětem jednu gay pohádkovou knihu četla (Jura a Lama), v tomto případě šlo o 2 maminy, a myslím, že je to nikterak nepoznamenalo. Snad jen položilo základ k větší toleranci. Meandru fandím!
Citovat
# Klára 2013-05-10
Já jsem pro vydávání podobných knih, ale souhlasím s panem Hermanem, že dětem od tří let minimálně do 12 let homosexualita nebude nic říkat. Ale možná se mýlím )) Navíc si nemyslím, že by kniha měla kvalitní text. Podobné knihy jsou většinou odpad. Měla jsem podbné tituly v ruce v Berlíně. Bohužel. Meander by se měl naučit vybírat tituly uvážlivě, zvláště s takovými tématy, jinak se odpor lidí může obrátit proti němu. Ne všcihni lidé jsou nakloněni homosexuálům, zvláště ve spojení s dětmi. Zvláště křesťané!
Citovat
# JosefK 2013-05-06
Paní Pecháčková z Meandru vypadala vždy solidně a nadšeně, ale že vydají takový odpad mě dostalo. Pro prachy lidi udělají dnes už cokoliv. Navíc souhlasím s názorem, že .... že děti v tak malém věku pochopí homosexualitu může tvrdit jen opravdový nevzdělanec. ... Asi něco shnilého je v Meandru.
Citovat
# Karel 2013-05-06
Člověk by se smál, ale není čemu. Idiotismus zachvacuje i malé nakladatelé.
Citovat
# John 2013-05-06
hahaha, Meander z kostela mezi gaye. Kotrmelec nebo zakopnutí. Navíc takovou blbost může vydat jen Librex nebo Fragment. Ti jsou na škváry experti.
Citovat
# Katka 2013-05-06
Snesu hodně, ale knihu o homosexualite pro maličké děti je demence. U Meandru mě to docela překvapilo.
Citovat
# Dana 2013-05-06
Meander? Tak to je hnus
Citovat
# Pavel 2013-05-06
Mě je vcelku jedno co si kdo dělá, ale neznám jediný rozumný důvod, proč tak malé děti mají řešit něco, co nemohou pochopit ani náhodou. Menader opravdu zklamal. Souhlasím, že se jedná o literární odpad nejhrubšího zrna.
Citovat