A+ A A-

Jak číst romány jako profesor

jak cist romany jako profesorO čem všem musí autor rozhodnout, než začne psát román? A co vlastně dělá román románem?
Neformální, neokázalá, a přitom brilantní Fosterova kniha poskytuje bezbolestné zasvěcení do důležitého — a komplikovaného — umění četby. A s jakým smyslem pro komično! A s jakou znalostí moderní literatury! A s kolika skvělými příběhy! - Linda Wagner-Martinová, University of North Carolina, autorka knihy Sylvia Plath: A Literary Life

Na mnohé otázky odpovídá ve své knize profesor a literární teoretik Thomas C. Foster.
Zkoumá žánr románu a jeho specifika s velkou dávkou nadhledu a vtipu, čímž suchopárnou literární teorii proměňuje v lákavé dobrodružství. Foster vypráví příběh románu (od Cervantesova Dona Quijota přes romány Jane Austenové či Ernesta Hemingwaye až k dílům současných autorů) s takovým zaujetím, že je těžké nenechat se jím strhnout.

Stručná historie románu je však pouze prostředkem k seznámení se se základními autorskými postupy.
Jejich znalost je obzvláště užitečná v dnešní době, kdy je zdůrazňován podíl čtenáře na utváření celkového významu díla. V této nelehké roli je kniha Jak číst romány jako profesor poučeným a zábavným pomocníkem, který čtenáře dovede k intenzivnějším zážitkům z četby. A ani nemusí být profesor.

Jak číst romány jako profesor / Thomas C. Foster / Přeložila Petra Jelínková / vydal Host, 2014

Přidejte informaci k článku

Bezpečnostní kód
Obnovit