dvorakova lucie

Lucie Dvořáková
(*30. 5. 1959, Praha)

Ilustrátorka

Patří mezi naše nejlepší současné ilustrátory knih pro děti. Vystudovala Vysokou školu umělecko-průmyslovou v Praze, v ateliéru filmové a televizní grafiky. Zabývá se ilustrováním knih a časopisů, animovaným filmem, výtvarným řešením televizních pořadů pro děti. Spolupracuje s nakladatelstvími Albatros, Brio, Don Bosco, Meander, Portál, 65. pole aj, dále s časopisy Sluníčko, Mateřídouška a Betynka, a rovněž s Českou televizí.

ocenění:

Zlatá stuha 1995 za ilustrace ke knize Jiřího Žáčka: Počítání
oveček
Zlatá stuha 1996 za ilustrace ke knize Jiřího žáčka: Kdo nevěří, ať
tam běží
Výroční cena nakl. Albatros za ilustrace ke knize Eduarda Petišky:
Staré řecké báje a pověsti
CENA KOH-I-NOR HARDMUTH 2004 za nejlepší ilustraci dětské knihy
Cena Namibook Island 2013 za ilustrace ke knize Středověké pohádky

Ilustrace ke knihám: (výběr)
Jiří Žáček: Pohádky na dobrý večer
Nejkrásnější pohádky o obrech
Moje první knížka o přírodě
Helena Lehečková - Čertice Trucajda /Zlatá stuha/
Ljuba Štíplová: Co se stalo v neděli
Jiří Žáček: Počítání oveček /Zlatá stuha/
Jiří Žáček:Kdo nevěří ať tam běží
Jiří Žáček: Nesedejte ne ježka
Eduard Petiška: Staré řecké báje a pověst
Pecháčková Ivana: Ruce pro pražské Jezulátko
Václav Čtvrtek: Kuňky z žabí tůňky
Petr Jareš: O Bruncvíkově soše
Kratochvíl Miloš: Františkova velká kniha pohádek
Ondřej S. Nečas: O princezně trochu zakleté
Naďa Kučerová: Kočka Sára a její přátelé
Kratochvíl Miloš: Fanfárie
Daniela Krolupperová: Bubáček
Ivonna Březinová: Natálčin Andulák
Michal Černík: Jak žijí oblázky
Ester Stará: Dušinka víla věcí
Petr Stančík: Jezevec Chrujda našel velkou lásečku
Jiří Kahoun: Ježibaba na koloběžce
Helena Lehečková: Žárlivý rytíř a tichá nevěsta
Jiří Kahoun: V Dlouhonosech zlobí čerti
Petr Stančík: Jezevec Chrujda dobývá vesmír

dvorakova stredoveke pohadky

dvorakova450


Myšlenky z knih

Teď nemám v úmyslu říci, že mýlit se je to samé jako být kreativní. Víme, že když nejste připraveni se mýlit, nikdy nepřijdete s ničím originálním. A v době, když děti dospívají, většina z nich tuto schopnost ztratila. Jsou vyděšeni možností vlastního omylu a takto to chodí ve firmách, stigmatizujeme chyby. A my dnes provozujeme národní vzdělávací systémy, kde to nejhorší, co můžete udělat, je chyba. Výsledkem je, že odnaučíme lidi jejich kreativitě. Picasso jednou řekl, že všechny děti se rodí jako umělci. Problém je zůstat umělcem během dospívání. Hluboce věřím tomu, že nedospíváme do kreativity, my ji dospíváním ztrácíme, nebo spíše, jsme jí odnaučeni.
Ken Robinson