Image

Eva Sýkorová-Pekárková (*9. 5. 1958, Praha)

Vystudovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou, ateliér filmové a televizní grafiky u profesora Miloslava Jágra. Zabývá se ilustracemi a animovaným filmem. Ilustrovala mnoho knih pro děti a je také autorkou kreseb k večerníčku O kachně Matyldě, za který byla oceněna na festivalech ve Zlíně a Třeboni.

Spolupracuje s nakladatelstvím Albatros, Brio, Mladá fronta, časopisy Mateřídouška, Sluníčko, Betynka, filmovým studiem Anima, Krátkým filmem, Českou televizí.

Výběr z bibliografie
O kohoutkovi a slepičce (SiD a NERo, 1993)
Mirka Hubáčková: O babici Kejklánici, (Hubáčková, 1994)
E.Sýkorová-Pekárková: Červená Karkulka (Brio,1996)
E.Sýkorová-Pekárková: Kocour v botách (Brio, 1996)
E.Sýkorová-Pekárková: Šípková Růženka (Brio, 1997)
E.Sýkorová-Pekárková: Sněhurka a sedm trpaslíků (Brio,1997)
Miroslav Stoniš: Kluci jedna radost (Albatros, 2001)
Babiččina kniha pohádek (Brio, 2001)
Ivan Binar: Kilo jablek pro krále (Mladá fronta, 2003)
Ivona Březinová: Teta to plete (Albatros, 2004)
Daniela Krolupperová: Atlas strašidel (Albatros, 2006)
Ivona Březinová: Teta to zase plete (Albatros, 2007)
Astrid Lindgred: Strašidlo Sušinka (Albatros, 2008)
Václav Vokolek: Obrazy ze Staré říše (Mladá fronta, 2008)
Václav Čtvrtek: Hrompac a Tancibůrek (Albatros, 2008)
Václav Vokolek: Obrazy se Staré říše - SUK 2009
Ivan Binar: Dědeček a kráva, Meander 2015
Zbyněk Černík: Velká medvědí cesta, Pikola 2017

Ocenění
Čestné uznání festivalu Zlín 1987 za autorský film Stromek, Krátký film Praha
Cena Národní galerie za výtvarnou podobu filmu - BIB Bratislava 1989 za film O poctivém Matějovi, Krátký film Praha
Zlatá stuha 1998 za ilustrace a text ke knize Sněhurka a sedm trpaslíků, nakl. Brio
Ceny filmových festivalů v Třeboni 2002 a ve Zlíně 2001 za večerníčkový seriál Kachna Matylda, studio Anima
Kilo jablek pro krále - Výroční cena nakl. Mladá fronta 2003

Teta-to-plete400.jpg

sykorova krava dedecek 1

sykorova_pekarkova

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism