vrchlicky jaroslav Jaroslav Vrchlický (*17. 2. 1853, Louny – †9. 9. 1912, Domažlice)

uměleckým jménem Jaroslav Vrchlický
český básník, spisovatel, překladatel


Lyrické dílo
Z hlubin
Dědictví Tantalovo
Brevíř moderního člověka
Eklogy a písně
Poutí k Eldorádu
Dojmy a rozmary
Hudba v duši
Moje sonáta
Zlatý prach
Okna v bouři
Písně poutníka
Pavučiny
Korálové ostrovy
Strom života (Co tkví v kořenech)
Co tkví v haluzích (Co zní v koruně)
Má vlast
Mýty – legenda o svatém Prokopovi
Sonety samotáře
Démon láska
Dni a noci
Skvrny na slunci
Píseň klasů
Modlitba na Řípu
Meč Damoklův

Epické dílo
Zlomky epopeje
Duch a svět
Selské balady
Nové zlomky epopeje
Kytka balad
Fresky a gobelíny
Epické básně
Perspektivy

Politické ohlasy
Panteon
Hlasy v poušti

Próza
Portrét Jaroslava Vrchlického od Vojtěcha Hynaise
Barevné střepy
Loutky

Divadelní hry
Trilogie Drahomíra, Bratři a Knížata
V sudu Diogenově
Soud lásky
Noc na Karlštejně
Smrt Odyssea
Hippodamie
Námluvy Pelopovy (1890)
Smír Tantalův (1891)
Smrt Hippodamie (1891)
Svatá Ludmila

Více: Wikipedie

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism