nordqvist_150.jpg

Sven Nordqvist (*30. 4. 1946, Helsingborg)

švédský spisovatel a ilustrátor dětských knih

Narodil se v Helsingborgu ve Švédsku. Studoval několik škol a po ukončení Lund Institute of Technology pracoval chvíli v oblasti architektury. Je také činný v oblasti reklamy a jako grafický designer. V roce 1983 obdržel první cenu v soutěži dětských knih a od té doby se věnuje jen tomuto oboru. Obdržel řadu cenu včetně Deutscher Jugendliteraturpreis v roce 1992 a Augustpriset in the children's books category v roce 2007.

Proslavil se především sérii knih o kocouru Fiškusovi (Pettson and Findus)

V Česku vyšlo:

Sven Nordquist: Kocour Fiškus a vánoční skřítek – vyd. KK 10/2002
Sven Nordquist: Jak byl Fišku malý a ztratil se – vyd. KK 9/2006

Knihy:

Eine Geburtstagstorte für die Katze. (Pettersson und Findus)
Wie Findus zu Pettersson kam
Pettersson kriegt Weihnachtsbesuch
Ein Feuerwerk für den Fuchs (Pettersson und Findus)
Kackel i grönsakslandet
Pettersson zeltet
Armer Pettersson
Findus und der Hahn im Korb.
Tomtemaskinen
I stället för en blomma : en liten bok
The Hat Hunt
Willie in the Big World: An Adventure With Numbers
Das Geheimnis der Weihnachtswichtel
Var är min syster?

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism