Image

Olga Ptáčková
(*23. 8. 1955, Staškov)

- malířka, grafička, ilustrátorka

Vystudovala Akademii výtvarných umění v Praze u profesorů Součka a Čepeláka. Je členkou Klubu ilustrátorů dětské knihy. Věnuje se malbě, grafice a ilustraci, zejména pro děti. Dlouhodobě spolupracuje s časopisy pro děti Sluníčko a Čtyřlístek a s nakladatelstvími Šulc a spol., Portál a Sid & Nero. Celkem ilustrovala asi čtyři desítky knih, samostatně vystavovala v Písku, Praze a v Římově, účastnila se řady kolektivních výstav doma i v zahraničí.

Ilustrace (výběr)

Christie, Agatha. Plavý kůň. Práce, 1984.
Badoučková, Jitka. Jarní úklid srdce. Československý spisovatel, 1985.
Sacharnov, Svjatoslav. Pohádky o lvech a plachetnicích. Lidové nakladatelství, 1985.
Šinov, Čavdar. Boj o řeku Slzičku. Albatros, 1988.
Středa, Ludvík. Čertův mlýn. Albatros, 1990.
Motlová, Milada. Co je to? Kruh, 1994.
Pourrat, Henri. Poklady z Auvergne. Hejkal, 1994.
Žáček, Jiří. Abeceda. Šulc a spol., 1998.
Provazníková, Věra. Padla Madla do říkadla. Sid a Nero, 1998.
Žáček, Jiří. Basta fidli trumpeta. Šulc a spol., 2001.
Žáček, Jiří. Hádanky a luštěniny. Šulc a spol., 2004.
Sklenářová, Dana. Křížovky, osmisměrky, doplňovačky. Blug, 2004.
Provazníková, Věra. Pošlem Anku pro hádanku. Knižní klub, 2004.
Sklenářová, Dana. Tajenky a doplňovačky 2. ročník. Blug, 2004.
Blumentrittová, Vlasta. Tvrdé a měkké slabiky. Blug, 2004.
Blumentrittová, Vlasta. Procvičujeme druhy slov. Blug, 2006.
Emmerlingová, Stanislava. Když dětem nejde čtení. Portál, 2007.

ptackova450_1.jpg

ptackova450_2.jpg

 

Inspirující myšlenky...

Podíváme-li se kdekoli do historie veřejného školství a povinné školní docházky, najdeme u kořene ani ne tak mylný altruismus, jako spíše vědomou snahu vytvořit z lidí takovou masu, jakou si přály politické elity. Tvrdohlavé menšiny měly být donuceny splynout s většinovou masou. Všem občanům měly být neustále vštěpovány občanské povinnosti, které vždy zahrnovaly poslušnost státnímu aparátu. Ovšem, jestliže má být masa obyvatelstva vzdělávána ve státních školách, jak by se mohly státní školy nestat mocným nástrojem pro hlásání poslušnosti státním autoritám?
Murray N. Rothbard