Vše, co zlepšuje schopnost přemýšlet, je sebevzdělávání!

A+ A A-

Na počátku bylo světlo aneb breathariánství, jedna z cest k nové budoucnosti myšlení

breatharianism breatharianstvi monfort

Existuje způsob života, kdy nemusíte přijímat žádné potraviny. Žijete „ze světla" a jíte pránu. Je to tak zvané breathariánství. Vědci už několkrát zkoumali v čem je podstata, ale dodnes nejsou ochotni se k tomuto jevu vyjádřit. Pro současnou západní vědu je breathariánství nepřijatelná záležitost, proto se o tomto způsobu existence živého organimsu příliš nemluví ani nepíše. Faktem je, že existuje příliš mnoho lidí, kteří dokazují, že tento způsob života je opravdu jedinečná realita vztahu vědomí a těla.


Breathariánství není úplně hned přijatelné pro každého, nicméně pochopení tohoto procesu a směřování k němu vede k zásadní změně v myšlení člověka a jeho postojů k sobě samému i ke všemu živému na této planetě. Je to jedna z cest, jak se zbavit konzumity a násilí, jenž tento svět vrací zpět do doby otroků. Je to velká naděje pro mírumilovný žvot lidstva. Svět bez válek a násilí vůči lidem i přírodě.

Existuje legendární dokumentární film Na počátku bylo světlo (In the Beginning there was Light) od rakouského režiséra P. A. Straubingera o kterém mluvil na svých přednáškách v Česku i Francouz Monfort.
Film odkrývá naše dosavadní znalosti o brethariánství z různých pohledů, jak vědeckých, tak laických, a nastoluje nejen otázky k diskusím, ale i neobyčejnou naději, který tento způsob života lidstvu v budoucnu přinese.
Film je volně stažitelný, ale na youtube je pochopizelně často smazaný. ))

Tento film není jen o tom, jak nejíst fyzické jídlo. Je o přístupu k pochopení jak se chováme a myslíme a jaké máme možnosti žít jinak. Bez dlouhodobě trénovaného poctivého půstu a zásadní změny myšlení se k breathariánství ale nikdo nikdy nedostane.



V roce 2015 dokončil Viliam Politikovič další film o brethariánství: Žijeme z energie, jsme energie.
O filmu: I v našich krajích se začínají objevovat lidé, kteří nemusí přijímat pevnou potravu, a k žití jim stačí všudypřítomná vesmírná energie. Že je možné žít bez jídla, je pro mnohé nepředstavitelné i nepřijatelné. Stále však víme málo o možnostech, které člověk má. Ve filmu jsou zachyceni dlouholetí protagonisté tohoto směru výživy ve světě – Jasmuheen a Henri Monfort, dále mladá dvojice z Ekvádoru, která takto počala a porodila už dvě děti i Češky, které tímto způsobem žijí dva roky. Film se pokouší představit tuto tématiku v širokém záběru.

Další odkazy na české Brethariánství:
Kniha přednášek Monforta ke stažení
https://prana.hostuju.cz/
https://www.breatharian.eu
Knihy ke stažení >> >>

Textový záznam filmu Na počátku bylo světlo (In the Beginning there was Light) od rakouského režiséra P. A. Straubingera.

Film "Na počátku bylo světlo" (originální německý název "Am Anfang war das Licht", anglický název "In the Beginning There Was Light") je dokumentární film od rakouského režisérea P. A. Straubingera o fenoménu žití ze světla, breathariánství. Zde naleznete textový záznam filmu.

Už jste někdy slyšeli o lidech, kteří žijí ze světla? Je snadné takto žít? Je to možné?

Nevěřil jsem, že je. Až do devadesátých let, kdy jsem viděl dokument ze Švýcarska o San Nicolasi z Flüe. Během posledních 20 let života nežil z ničeho jiného než z božského světla. Nikdy jsem se nesetkal s filmem o takovém jevu. Tento projekt zabral léta a provázel mě po celém světě. Zde je ten příběh.

NA POČÁTKU BYLO SVĚTLO.

Josef Banz: "San Nicolás z Flüe nejedl a nepil nic až do své smrti. Bylo to 20 let, více nebo méně. Jsou na to svědci, ale samozřejmě žádný důkaz. To je všechno."

Od té doby, co jsem viděl ten dokument, jsem si na San Nicoláse už nevzpomněl. Zapomněl jsem na mýtus, že je možné žít bez jídla. Dokud jsem nepotkal Dietra.

DIETER, PRVNÍ KONTAKT

Dieter Hochegger: "Nemusím jíst žádné fyzické jídlo, piji jen tekutiny, ale někdy přidám koření. Dám si jen pár kapek tamari do vody na chuť. Nebo zázvor, atd. Přijímám pouze tekutiny."

Takže nemusíte konzumovat žádné kalorie?

Dieter Hochegger: "Ne, žádné. Ale mám hodně kalorií z jiné úrovně."

Kdy jste začal žít ze světla?

Dieter Hochegger: "V roce 1998. V roce 1998, koupil jsem si knihu a nenechal ji na polici příliš dlouho. Její titul zněl zajímavě, 'Žití ze světla'. Nezdálo se mi být v rozporu, že jsme 'světelné bytosti'. Lidé se mě často ptají: 'Vy jste se dal na Slunce nebo jak to děláte?' Já říkám, že to nemá nic společného s tímto druhem světla. Světlo je považováno za jednu z vyšších frekvencí. V srpnu 1998, jsem přešel na pránu za 21 dnů. Prvních sedm dnů je nejtěžších, protože nemůžete jíst ani pít, ani sklenici vody. Po prvním týdnu jsem začal pít několik kapek vody. Po 21 dnech, když se proces ukončil, jsem neměl žádnou chuť na jídlo. Tak jsem pokračoval bez jídla. 50. den jsem si řekl: 'Neznám nikoho, kdo se postil 50 dnů.' A pak jsem pochopil, k čemu jsem se dopracoval. Vaše sebevědomí roste. Pro mě to byl jen proces. Teď jsem si jistý. I když vše ztratím, hlady nezemřu. A pokud se někdy rozhodnu, že je čas na změnu, změním to, mohu kdykoliv skončit, není třeba nic dokazovat. Nikdy jsem nenabízel lékařské důkazy, pro mě by to bylo zcela proti mým zásadám. Když se podíváte na lékaře, nikdo z nich nechce brát tento problém vážně."

KONVENČNÍ MEDICÍNA

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Lidé potřebují energii pro své životní pochody. Pokud nechcete jíst, odkud vezmete energii pro vaše srdce, játra, plíce?"

Prof. Dr. Herbert Lochs: "Pokud někdo říká: 'Nejedl jsem 4 roky a stále žiji', především o jeho prohlášení pochybuji."

Prof. Dr. Anton Luger: "Pro člověka je živé světlo mimo jeho chápání, protože my nejsme rostliny, my jsme lidé, a závisíme na příjmu energie tím, že jsme schopni ji zpracovat."

Univ. Doc. Dr. Ingrid Kiefer: "Pokud by tento jev skutečně existoval, lidé by nehladověli. Jsou na světě místa, kde je hladomor a mnoho lidí tam hladoví. Proč tedy?"

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Nejsou žádné potvrzené studie, které by prokázaly, že si můžeme vytvořit energetické rezervy na více než dva měsíce, takže pro mě jsou ty nároky neopodstatněné."

Univ. Doc. Dr. Ingrid Kiefer: "Co to postrádá, jsou vědecké, empirické důkazy."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Je to docela podezřelé."

Šest let bez jídla. Australanka, 42 let, Jasmuheen, tvrdí, že nejedla nic od roku 1993. Žije ze světla, vzduchu a lásky.

Moderátor: "Díky vám všem... Paní Jasmuheen!"

Moderátor: "Díky za účast. Jste vyslanec tohoto učení, této praxe. Jaké je tajemství tohoto způsobu života?"

Jasmuheen: "Pravdou je, že je to zázrak, výsledek připojení k vyšší moci, kterou křesťané nazývají Bohem a my - Prána.

Moderátor: "Dr. Walter Ebm, Vedoucí interního lékařství na klinice Neue Wiener."

Dr. Walter Ebm: "Ano."

Moderátor: "Mluvila o šesti letech."

Dr. Walter Ebm: "To není možné."

Moderátor: "Je to podvod?"

Dr. Walter Ebm: "Ano."

"Existují dva způsoby podvodů: Věřit v něco, co není pravda; nebo nevěřit něčemu,co pravda je." Kierkegaard. Filozof.

Na internetu nacházím rozpory a zase rozpory ohledně breatharianismu. Nikam jsem se nedostal, ale na jednom z fór jsem se setkal s Axelem, který zkusil breatharianismus. Připravil zdokumentování a video deník o procesu 21 dnů.

Axel Kiesling: "Nemám tušení, co se mnou bude, ale budu nahrávat videa každý den."

AXEL A VIDEO DENÍK

Axel Kiesling: "Od loňského podzimu jsem se připravoval na tento přechod. Byla to otázka času. Australanka Jasmuheen navrhuje proces po dobu 3 týdnů: První týden: bez jídla a pití. Další dva týdny můžete pít. A pak, už se žije bez jídla? Uvidíme."

Axel Kiesling: "Teď si vypiji svou poslední sklenici vody... na týden. Je to tady. Na zdraví."

Axel Kiesling: "Dnes je 27. březen. Je 19 hodin. Je to první den přechodu na breathariánství. Cítím se skvěle."

Axel Kiesling: "Dnes je třetí den, asi tak 16 hodin. Včera jsem byl velmi unavený na dělání záznamu. Byl jsem vyčerpaný a spal jsem 14 hodin, až do dnešního rána. Dnes cítím, že jsem slabý a mám zpomalené pohyby..."

Axel Kiesling: "Dnes je 30. března. 4. den přechodu na breathariánství. Je poledne. Mám pocit, že jsem velmi slabý... od... od včerejška, po více než 12... 24 hodin. A tak si proces trochu upravím, a... přeskočím krok a začnu znovu pít vodu. Myslím, že je to rozumné, protože... Za prvé, to už není legrace. Začíná to být únavné a obtížné. Může to být v pořádku, ale ne na delší dobu a obávám se trochu, že nezískám zpět svou energii."

Axel Kiesling: "Tak je to tu. Můj první drink. Je to úžasné."

Den 5, proces přerušen. Axel Kiesling: "Ne, to není jídlo ze světla."

Dr. Ruediger Dahlke: "Jako lékař nemohu doporučit nepít tekutinu po sedm dnů. Mnoho lidí by mohlo hodně získat objevením toho, co pro ně může udělat půst. Ale musíte hodně pít. Tím se aktivují ledviny a zabráníte riziku ohrožení zdraví. Když půstujete po delší dobu z duchovních nebo náboženských důvodů, řeknete si po 3 až 4 týdnech: 'Nepotřebuji přibrat. Cítím se skvěle a mám dobrou náladu v souladu s přírodou a celým světem.' A to je příčina toho, co se jim děje. Nedoporučoval bych najednou opustit všechno jídlo a strávit sedm dní bez tekutin. Pustíte-li se do půstu, budete zítra plní toxinů a pokud máte nějaké onemocnění, půst sám může být obtížný a lékařský dohled je nezbytný. Nepití vody může být nebezpečné. Jsem naprosto proti."

Moderátorka: "Nesmyslná dieta. Esoterický Heide Mayer chtěl žít sám ze vzduchu, světla a lásky. Zemřel za osm týdnů. Po smrti zodpověděl mnoho otázek, jak se to stalo během půstu bez stravy. Paní doktorko, co se stane, když nejíte a nepijete po dobu sedmi dnů?"

Dr. Karin Mellitzer: "Nepít je nejzávažnější problém. Naše tělo se skládá především z vody. Zbavíme-li se příjmu vody po více než 3 nebo 4 dnů, ve většině případů následuje smrt. Z toho důvodu nepít může být velmi nebezpečné."

35letá žena zemřela při extrémním hladovění. Kromě smrti této rakouské ženy se vyšetřují další 3 případy úmrtí během procesu 21 dní. Procesy 21 dní mají společného jmenovatele. V Německu, učitelka v mateřské škole, Timo Degen upadla do komatu, poté co sedm dní nepila. O několik týdnů později zemřela. V Austrálii, Lian Morris, 53 let, trpěl krvácením do mozku zatímco procházel tímto procesem. Ale nejznámější je případ Verity Lynn, 48 let, která zemřela při zkoušení procesu 21 dní ve skotském Highands Escocesas.

Jasmuheen: "Pamatuji si, když Verity Lynn zemřela ve Skotsku. Zemřela v důsledku dehydratace. Moje kniha říká: 'Během procesu 21 dnů nikam nechoď, nehýbej se. Zůstaň doma a šetři si energii.' Rozhodla se jinak. Našli vedle ní mou knihu o žití bez jídla a pití a řekli: 'Jasmuheen zabila tu ženu.' Ve stejné době, lékaři v Anglii, Skotsku, Rakousku říkali: 'Breathariánská guru Jasmuheen, hloupá blondýnka, zabíjí lidi.'"

JASMUHEEN, ŽITÍ ZE SVĚTLA - MEDIÁLNÍ FENOMÉN?

Jasmuheen: "V médiích se mluví o více než 900 milionech lidí na celém světě v posledních 10 letech, takže tato realita má své kořeny. Mnoho lidi, se kterými jsem hovořila, řekli: 'Jsi blázen. To není možné.' Ale můžeme si o tom popovídat. Předkládala jsem myšlenku, že je snad možné to praktikovat. Tak dlouho, dokud budeme akceptovat, že je něco možné, budou se otvírat další a další dveře. Proto, když jsem začala tento proces v roce 1993, byla jsem schopna s využitím kosmických částic opravdu uživit jimi své tělo. Začala jsem vyživovat své tělo úplně jiným způsobem. Podobně, poté, co jsem se naučila žít ze světla, jsem také vše pochopila. Pokud jsem měla potřebu pocítit nějakou unikátní chuť a vůni. pokud jsem opravdu chtěla, vzala jsem si kousek čokolády. A byla jsem spokojená. Ale lidé říkají: 'Jak můžeš žít z prány a jíst přitom čokoládu?' Protože, jak později zjistíte, je to prána která vám může zajistit všechny vitamíny, minerály a vše co potřebujete. Jakmile dosáhnete této svobody žití, nemáte už žádnou potřebu někomu něco dokazovat. A tak je to i u mne. Víte, mohla bych říct... že možná jsem opravdu udělala zásadní chybu, pokud se to dá chybou nazvat, předpokládat, že každý může projít proces 21 dnů a živit se pránou. Ale uvědomila jsem si, že to není pravda."

Na internetu se objevilo mnoho příběhů o lidech, kteří úspěšně absolvovali proces 21 dnů. Jenom v Německu se předpokládá, že jich existuje několik tisíc. Ale, jak daleko se dostali a čím se stravují? Několik odpovědí najdeme v Berlíně.

Danu Ladysz: "Já jsem Dany, jsem z Polska. Zajímala jsem se pět let o breatharianismus. Během několika let jsem prošla třikrát procesem 21 dní. Z prány se mi podařilo žít po dobu 3 měsíců."

Miroslav Grosser: "Existuje určité kouzlo, určité okouzlení, když myšlení spoléhá na fyzické potraviny a vůbec hmotné substance."

Johannes "Rufus" Nieder: "Jedna moje část, vědecká, rozumová, řekla: 'Ale ne, žití ze světla je hloupost.' A pak další část, ta odvážnější, řekla: 'Zkus a uvidíš co se stane. Může to být zajímavé.'"

ZKUŠENOSTI S PRŮBĚHEM BREATHARIÁNSKÉHO PROCESU 21 DNÍ

Csilla Hosszu: "Všimla jsem si, jak hluboce jsou zakořeněné myšlenky: 'Zemřeš do 3 dnů.' '4 dny bez jídla a vody a zemřeš.' Tyto výroky jsem měla na paměti, ale zároveň bylo něco, co mi říkalo: 'Měj víru. Jsi v dobrých rukou.'"

Bettina von Sanden: "Byla jsem ve skupině, ve které bylo 9 osob. Čtvrtý den se mi zastavil pokles ubývání na váze. Má váha se stabilizovala na něco méně než 50 kg. Věděla jsem, že jsem živená. Bylo to pro mě jako zjevení.

Csilla Hosszu: "Jsem si jistá, že to vypadalo velmi špatně během prvních 7 dnů, ale po prvním doušku vody to bylo jako konec období sucha."

Bettina von Sanden: "První doušek vody... na to nikdy nezapomenu. Všechno co jsem chtěla, bylo půl roku bez jídla. Ale... Po třech týdnech se skupina rozpadla. Jela jsem do Bavorska ke své matce a další den už jsem znovu jedla. Nejdříve opatrně, ale chtěla jsem to zas zkusit. Cítila jsem se tak provinile! Můj Bože, dohodli jsme se, že už více jíst nebudeme! Obvolala jsem celou skupinu a všichni už zas jedli. Všichni jsme se cítili stejně špatně."

Johannes "Rufus" Nieder: "Okamžitě jsme zas začali jíst. Byla to chyba, začít hned... Nečekali jsme ani na neděli, až byl konec. V neděli večer jsme se posadili a řekli si: 'Připijeme si na to.' Tak jsem se napil a pak si řekl: 'Dobře, a teď sýrový sendvič.' Pak jsem si řekl: 'No, teď se šunkou a sýrem.' A dokonce jsem to dal do mikrovlnky. Tak jsem to obnovil a vrátil se do normálního života."

Johannes "Rufus" Nieder: "Můj současný stav se dá popsat jednoduše. Vidíte? Tak jako teď. To je všechno."

Miroslav Grosser: "Také jsem byl v procesu a, jako výsledek, teď, když chci, používám 'bez přemýšlení', jen jako podnět a když se mi chce. Je to dobrý způsob, jak vyvolat: 'Bez myšlení'."

"Ano, máte pravdu."

"Jako duševní vyjádření..."

"Přesně tak."

Csilla Hosszu: "Představa, že musím jíst abych přežila... to už neexistuje."

V Berlíně jsem slyšel o člověku z tohoto procesu, který už nezačal znovu jíst. Sledoval jsem ho do Rakouska.

Walter "Omsa" Rohrmoser: "V Saalfelden žije mnoho lidí, kteří prošli tím procesem. Jak jsem pochopil, mnoho z nich začalo znovu jíst fyzické jídlo, jak vím. ... Jaká byla Vaše otázka?"

WALTER "OMSA" ROHRMOSER, ALPÍNSKÝ JOGÍN

Walter "Omsa" Rohrmoser: "Rozhodl jsem se pustit do procesu 21 dní. Citově jsem se uvolnil když jsem si říkal: 'Když máte hlad nebo si chcete vychutnat potěšení z jídla, pak jezte.' Nicméně, nejedl jsem sedm let, abych si upravil způsob, jak získávat energii. Není třeba se vrátit k původní stravě. Místo toho si můžu zajít do Vídně. Můžu si dělat co chci. A to je hlavní: svoboda."

Walter "Omsa" Rohrmoser: "Není třeba utrácet 300 euro měsíčně za jídlo. Na 300 euro musíte tvrdě pracovat a bere vám to svobodu. Nemusíte pracovat abyste jedli. Mohu si vylézt na horu zatímco jiní podřimují. Budu tam zcela sám. Lidé si myslí, že potřebují materiální věci... Je jasné, že v takových případech to nefunguje. Ale existuje mnoho jevů, které nejsou viditelné. A musíte jim věřit, aniž byste byli schopni je vysvětlit... Lidé se bojí toho, co nedokážou vysvětlit. Rostliny rostou díky fotosyntéze. Metabolizují světlo a lidé jedí světlo už metabolizované dalším zpracováním. Jinými slovy, když jíte brambory, jíte světlo už metabolizované skrze brambory. V trávení je odstraněn materiál a zůstane původní světlo. Jakoby váš žaludek prováděl fotosyntézu."

Jak jste na tom vy?

Walter "Omsa" Rohrmoser: "Zachycuji světlo přímo. Nemyslím, že je třeba znovu jíst hmotu. Ani nic neprodukuji, to je vše."

Walter "Omsa" Rohrmoser: "Když jsem ve městě, všímám si, že pevné formy prány začínají houstnout. Není pochyb. Když chci strávit 4 dny ve Vídni, je dobře se vybavit litrem sójového mléka na noc."

Walter "Omsa" Rohrmoser: "Pokud budete trávit příliš mnoho času v přírodě, zhutněná prána se začne rozšiřovat, a vše, co potřebuji k životu, je vzduch a voda."

Univ. Doc. Dr. Ingrid Kiefer: "Pro mě je to zajímavý fenomén, ale přála bych si, aby byl tento jev prozkoumán v klinickém prostředí, podroben přísně vědeckému vyšetření, a tak opravdu sledovat co jedí a měřit jejich parametry."

Dr. Michael Werner: "Sledovali mě a pozorovali 24 hodin denně v experimentu po 10 dnů. Každý den sesbíráno mnoho informací. Mám zvláštní zájem na zodpovězení otázek ohledně tohoto jevu vědeckou cestou a zcela nekonvenčně."

Dr. Michael Werner: "Jmenuji se Michael Werner. V lednu 2001 jsem podstoupil proces 21 dní. Od té doby jsem se už nevrátil k jídlu."

DR. MICHAEL WERNER - VĚDEC, KTERÝ ŽIJE ZE SVĚTLA

Dr. Michael Werner: "Jsem vědec a kdysi mě zajímalo: 'Jak je to možné? To co říkám svým kolegům a co říkám ve vědeckých kruzích? Nezesměšňuji se tím?' Chcete, aby vás lidi brali vážně. Začalo to jako nějaký New-Age, ne každý to chápe nebo sdílí. Tvrdohlavý materialista by řekl: 'Ne, děkuji.' Ale to nemohu změnit. Moje první setkání bylo náhlé a nečekané. Bylo to před 6 lety, byla svatba mého syna, přišel se na nás podívat starý rodinný přítel, a zůstal s námi. Nic nejedl a já se ptal, co se děje. 'Nic', řekl, 'přešel jsem na výživu pránou.' Zůstal jsem stát jako kámen, jak jsem byl ohromený. A pak jsme mluvili o knize od Jasmuheen. Přečetl jsem ji, ale neudělalo to na mne moc silný dojem. O půl roku později jsem se rozhodl to zkusit. Prošel jsem procesem 21 dní a od té doby tak už žil. Byl jsem skeptický k tomu, co kniha vysvětlovala. Nikdy jsem nezažil v sobě 'nebeské sblížení'. Alespoň ne přímo. Ale až v noci, mezi třetím a čtvrtým dnem jsem zažil změnu. Ráno čtvrtého dne jsem byl překvapen, že jsem už necítil hlad. Zcela zřejmě, bylo to, jako bych jedl a byl plný."

Angelika Werner: "Nebyla jsem z toho u vytržení, ale pochopila co chce udělat. Chce zkoumat zajímavé věci, které nejsou běžně, jak pro sebe, tak pro všechny ostatní."

A jak se stravujete vy?

Angelika Werner: "Má stráva se skládá z toho co jí ostatní, a můj manžel přičichává k mému stolu, a pak se jen napije. Je to jen sociální složka. Sedíme u jídla a povídáme se... Jediné, co spolu neděláme, je jíst."

Jak jste spolu stolovali předtím?

Angelika Werner: "Miloval jídlo a jedl hodně."

Dr. Michael Werner: "Cítím se skvěle když žiji bez jídla. Cítím se dobře, vím to. Nejezení... je cena, kterou rád zaplatím. Cítím se zdravý, jsem ve formě. Myslím, že jsem na tom mnohem lépe z hlediska pevností a odolnosti. Čím více něco dělám, tím více mám energie. Rostou mi dobře vlasy, vousy, nehty. Tak jakto že tomu tak je? Normální věc je, že: Když chceme jíst, jíme látky, trávíme je, rozpadají se na složky, skládají se a naše tělo je pak šťastné a spokojené.... Samozřejmě, že to takhle funguje dobře. Ale, neexistuje nějaký jiný způsob, jak to udělat?"

Thomas Stöckli: "Mé jméno je Thomas Stöckli a jsem jedním z hlavních přátel Michaela Wernera. Podporuji jeho zvláštní způsob života. Říkám to sice s nedůvěrou, ale s velkým zájmem. Jak jsem zjistil, je to velmi fascinující."

Dr. Ruediger Dahlke: "Když vědec slyší něco o breathariánech, touží je hned studovat a ptá se: 'Jak je to možné?'"

Thomas Stöckli: "Tak jsem se chtěl zabývat Michael Wernerem, pro získání důkazů."

Dr. Michael Werner: "Oba jsme věděli, že pokud bychom mluvili o "výživě pránou" nebo o "breathariánství", nedostali bychom k tomu povolení."

Thomas Stöckli: "Byl jsem velmi překvapen, jak silný je jejich odpor. 'Obranný mechanismus,' jak já tomu říkám."

Dr. Michael Werner: "Představili jsme náš projekt Etické komisi. Nicméně, trvalo to dlouho, 2 roky, než byl schválen."

Dr. Michael Werner: "Experiment trval rok a půl. Deset dní pod dohledem. Zajistili, abych nemohl jíst. Můj pokoj byl na jednotce intenzivní péče, odkud jsem nemohl odejít. Okna byla uzavřena. Vyhodnocování informací bylo příliš komplikované. V té době mi bylo řečeno, že výsledná zpráva bude zveřejněna za 3 až 4 měsíce. Jedna z mých podmínek totiž byla, že budou publikovány výsledky, ke kterým dospějeme. Nicméně, uběhl rok a půl a k žádnému publikování výsledků nedošlo. Výsledky byly překvapující a také zklamáním. Trochu jsem ztratil na váze během těchto deseti dnů."

Dr. Ruediger Dahlke: "Něco ztratil na váze zatímco tam byl, ale ztráta váhy byla minimální. Také byl zjištěn nárůst ketolátek, což se stává při půstu."

Dr. Michael Werner: "Nejsem si jistý, proč se to stalo. Podmínky byly obtížné, protože po dobu 10 dnů jsem dýchal jen klimatizovaný vzduch. Dá se říct, že to je velký rozdíl. Plánujeme další experiment a zajistíme, aby se tomu zabránilo."

Dva roky po našem prvním setkání jsme navštívili Dr. Wernera znovu, u jezera Neuchâtel. Ani se moc nezměnil. Stále nic nejedl. A studie z Bernu nebyla dosud stále publikována. Ale byl podroben dalšímu experimentu na univerzitě v Praze.

Dr. Michael Werner: "Studie vznikla v Praze, protože studie z Bernu nebyla dosud publikována. Tak jsem řekl: 'Otočme stránku a začněme znovu od nuly.' A shodli jsme se už od začátku, že všechny dokumentace budou zveřejněny. A na konci experimentu, když jsme měli výsledky, muž, který měl studii na starosti řekl: 'Nebudeme to zveřejňovat.' Bez jakéhokoliv vysvětlení."

Dr. Michael Werner: "Takto reaguje svět vědy. Přijde blázen a je tu problémy. Nebo pravda a máme také problém. Tak si to nechte."

Autor studie v Praze mě několikrát odmítl a nijak to nechtěl komentovat. To samé se stalo s primářem v Bernu.

Dr. Ruediger Dahlke: "Je to nakonec to, co oni vidí jako hrozbu pohledu na svět konvenční medicíny. Konvenční medicína nepracuje vědecky tak jak by se dalo očekávat u fyzika nebo chemika. Jde-li o fyzika, řekne: 'Labutě jsou bílé', jako hypotézu. Pokud zjistíte, že milion labutí je bílých, zůstává to hypotézou. Najdete-li jednu labuť černou, zjistíte, že jsou barevné. Ve skutečnosti, je to jen hypotéza. Platí jen pro jednu černou labuť."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Je to pravda. Je-li to možné, tak v zásadě pokud si člověk může vytvořit sto tisíc alternativních variant teorií, měla by věda přehodnotit své myšlení."

Studie byla zveřejněna v Bernu koncem roku 2008. Závěr: Dr. Werner byl v průběhu studie jen ve stavu "půstu". Studie z Prahy nebyla dosud publikována.

Nehledě na spornosti ve věci Werner, nezávislé studie v Indii v roce 2003 překvapivě vypadají že potvrdí fenomén kolem pránické výživy. Předmětem analýzy je jogín, který tvrdí, že nejedl a nepil po celá desetiletí. Ale co se skrývá za těmito neskutečnými příběhy na internetu?

Samozřejmě jsem se chtěl setkat s tímto záhadným jogínem. A mít možnost natáčet v jeho rodném městě. 'Mataji' Prahlad Jani obvykle žije v jeskyni v horách, ale jednou za rok přichází navštívit svou rodinu. Na oslavu se pořádá duchovní slavnost Navratri. Je zde uctíván jako svatý muž. Ten, kdo měl vizi v sedmi letech a od té doby už nic nejedl ani nepil.

PRAHLAD JANI - 70 LET BEZ JÍDLA A PITÍ

"Mataji" Prahlad Jani: "V 'Ashav Shudh Aatham' o půlnoci na osmém dni Navratri, zjevily se mi tři bohyně a já byl v pokušení je následovat: Ma Kali, Ma Lakshmi a Ma Arswati. Souhlasil jsem, že jsem připravený a zeptal se: 'Co bude s mým jídlem?' Řekly, že: 'Už nikdy se nebudeš muset starat o jídlo.' Bylo mi sedm a od toho dne jsem přestal jíst a pít."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "60 let bez jídla a vody, tomu nevěřím. To je nemožné."

Prof. Dr. Anton Luger: "Jak jsem za sebe řekl: 'Je to nemožné.' Místo toho bych teď řekl: 'Nedovedu si to představit.'"

Dr. Ruediger Dahlke: "V Indii existuje tradice zřeknutí se jídla."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Společným jmenovatelem, jak jsem si všiml, u všech těch příběhů je, že tato prohlášení učinili jednotlivci a že neexistuje žádný objektivní test."

Dr. Ruediger Dahlke: "Pokud existuje mnoho případů v mnoha rozdílných tradicích, proč ne? Není to nereálné."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Dobře, ale pak by bylo zajímavé získat čtyři, pět, šest důvěryhodných lidí a sledovat je."

Dr. Sudhir Shah: "Jsem Dr. Sudhir Shah. Jsem ředitelem neurologického oddělení soukromé nemocnice Sterling v Ahmedabad, s výbornou pověstí. Jeden doktor mi vyprávěl příběh. Mluvil o Prahlad Jani, který nejedl ani nepil skoro 64 let. Byl jsem velmi skeptický k tomu co řekl a smál se mu. Řekl jsem: 'To je neuvěřitelné, doktore.' Skutečně se to tvrdí? Máte nějaké důkazy? 'Dr. Shah, jen jsem chtěl říct o lidech, že se mi to doneslo. Znám ho dlouho a pokud ho chcete studovat, mohu ho sem přivést.' Jednoho dne přišel do mé kanceláře a řekl: 'Dobře, necháme ho vyšetřit, ale nesmí se nic vpravovat do jeho těla.' Řekl jsem: 'To bude muset být v nemocnici, pod trvalým dohledem kamer a jestli je pravda to co říkáš, sdělíme to světu. Pokud je to lež, odhalíme ji. Jste-li připraveni, jděte do toho.'"

V listopadu 2003 Dr. Shah zorganizoval vědecký experiment pod vedením indického ministerstva obrany a lékařské asociace v Ahmedabad.

Dr. V. N. Shah: "Dr. Sudhir Shah mě oslovil, abych mu řekl názor na 'Mataji'. Podle lékařské vědy to je nemožné."

Dr. Urman Dhruv: "Za prvé věřil, že je to nemožné a že projekt nebude trvat déle než 24 hodin. Nemohl jsem nijak dokázat, že Prahlad Jani neboli 'Mataji' nic nepřijímá. Že nejí, nepije vodu, nemočí a nevyprazdňuje se. Muselo se to zjistit na fyzickém základě. Museli jsme ho sledovat, abychom to dokázali."

Dr. V. N. Shah: "Byl pod trvalým dohledem, pod mým dohledem, všechen bezpečnostní personál byl v nemocnici. A vše se sledovalo kamerami."

Dr. Urman Dhruv: "Z počátku jsem si myslel, že se jedná o podvod, který nebude trvat dlouho. Takže od prvního dne jsem udělal všechna možná opatření abych se ujistil, že ho neztratíme z očí ani na chvilku. Přestěhovali jsme tam bezpečnostní kamery, spolu s kameramany, aby nevznikl žádný problém. Umístili jsme tam dvě kamery najednou, takže by ani skrytě nemohl močit. Na konci projektu náš závěr zněl: Za prvé: 'Pan Prahlad Jani nepřijal nic orálně, žádnou tekutinu, žádnou vodu, žádné jídlo, za celou dobu 10 dnů projektu.' Za druhé: 'Pan Prahlad nemočil, ani se nevyprázdnil během 10 dnů. I když jsme pozorovali tvorbu moči v močovém měchýři, opět se vstřebala zpět.'"

Dr. Sanjay Mehta: "Dělali jsme ultrazvuk dvakrát denně, po dobu 7 dní. Ráno-večer, ráno-večer. Moč se objevovala a mizela, jednou 400ml, jindy 200ml či 300 ml moči. Ale na konci studie moč zmizela z močového měchýře. Tvrdil, že moč se absorbovala zpět do těla. To je těžké vysvětlit z vědeckého hlediska."

Dr. Urman Dhruv: "Měli jsme protokol, který zahrnoval počet krvinek celkem, VS, testy funkce ledvin, endokrinní analýzy, jaterní testy, všechna rentgenová a CT vyšetření celého těla."

Dr. Sanjay Mehta: "Bylo na tom překvapující to, že všechny orgány vypadaly velmi dobře morfologicky. Analýza všeho byla čistá, ledviny, játra, slezina. Všechno bylo normální, žádná změna odpovídající věku."

Dr. Sudhir Shah: "Dělali jsme všechno možné, neinvazivně, vše na vysoké úrovni, co nám soukromá nemocnice umožnila. Vše za pomoci velkého množství specialistů. Měli jsme také odborníky ze zahraničí. A byli jsme naprosto bezradní. Jednalo se o největší překvapení, které jsem kdy v životě viděl."

Prof. Dr. Anton Luger: "Připadalo mi to fascinující a naprosto nepochopitelné. Přesahovalo to mou představivost. Viděl jsem to poprvé a... pokud by mi to někdo vyprávěl, tak bych mu nevěřil. Během deseti dnů bez močení, bez vyprazdňovaní, bez jídla, bez pití... Samozřejmě, že vše bylo analyzováno. Daly by se očekávat vysoké hladiny látek v moči. ...Je to absolutní 'bomba'."

V. M. Jani: "Říkám to z vlastní zkušenosti. Když moje matka byla ještě naživu, Mataji o tom hodně vyprávěl. Také jsem měl své pochybnosti, zda je příběh skutečný. Vyrůstal jako každý jiný kluk. Ale jednoho dne najednou přestal jíst. Pokud ho někdo nutil k jídlu, tak zvracel. Dělali mu testy. Nemohl nic polknout, okamžitě zvracel. Když mu bylo 12 let, tak nás opustil. Odešel do lesa Mahabeshwar, kde meditoval po dobu 6 let. Pak se rozhodl jít do Ambaji, kde žije a medituje posledních 35 nebo 40 let. Má téměř 78 let, a za dobu 70 let jsme viděli, že nejí, nepije, nemočí ani se nevyprazdňuje. Veškeré sily zřejmě pocházejí od bohů."

"Mataji" Prahlad Jani: "Když se mi zjevila bohyně, tak jsem ztratil vědomí. Jsem ohromen. Vidím světlo, jen světlo všude. Mnoho vědců se mě ptalo: 'Jaké znalosti vás inspirují? Jak můžete žít bez jídla a pití?' A já odpovídám: 'Žiji tak už roky.' Je to výzva pro vědu!"

Dr. Sudhir Shah: "Je to bomba! Všechny vědy je třeba revidovat."

Dr. V. N. Shah: "Je v tom něco. Ale co to je? Musíme to zjistit."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Musí tam být něco."

Dr. Sudhir Shah: "K dispozici je 100% pravda. A pokud je pravda, úkolem vědy je na tuto otázku odpovědět."

Prof. Dr. Wolfgang Marktl: "Možná jsme svědky toho, že existují jevy, na které věda nedokáže odpovědět. Vědou je to považováno za nepochopitelné a nemožné. Ale to neznamená, že je to nemožné při jiných způsobech myšlení."

Dr. Sudhir Shah: "Nemluvím o jednom případu. Existuje těch případů mnoho. Tak jsme otevřeli mysl západních vědců a... Proč 'západních vědců'? Protože východní, to je intuitivní a kulturní povědomí jogínů, Saddhus a Mahatmas."

INDIE - ZEMĚ POSTNÍCH ZÁZRAKŮ

Dr. Ayu. Vaidya Tapankumar: "Jsem lékař tradiční ájurvédské medicíny. To znamená, že můj otec, můj dědeček i dědeček z matčiny strany byli všichni ájurvédští lékaři. A každý z ájurvédských lékařů je současně jogín. Takové případy, kdy člověk nejí několik let, jsou výjimečné případy. V běžném životě každý potřebuje jídlo. Ale můj duch a duchovní vědy Indie, nebo spíše východní vědy v těchto částech světa vyvinuly speciální postup, kdy lze žít bez jídla."

Ve své slavné knize 'Autobiografíe jogína' Paramahansa Yogananda poprvé popsal indického jogína pro západní čtenáře. Za 2 roky se naučil techniku žití bez jídla a pití. 'Giri Bala'. Yogananda se také odkazuje na sutry Patanjali, bible jogína. Esorto před lety popsal techniku, která umožňuje osobě žít pouze ze vzduchu, ze slunečního světla.

Hira Ratan Manek: "Sluneční světlo vstupuje do mozku a poté se rozšíří do celého těla. Neexistuje žádný hlad, žádná chuť k jídlu. A stane se to sílou Slunce. Je to jednoduché cvičení. Jedná se o původní zdroj energie, kterou se stravujeme. Tělo má mechanismus... pro příjem sluneční energie a její transformaci do jiných forem, potřebných pro tělo. A to je to, co se děje, když se díváme do Slunce v bezpečné době."

HIRA RATAN MANEK - ŽITÍ ZE SLUNEČNÍHO SVITU

Hira Ratan Manek: "Od roku 1962 jsem četl o výhodách při pohledu do Slunce, iniciované matkou Aurobindo Ashrama. A v roce 1992 jsem se rozhodl to praktikovat ve svém životě. Skončil jsem s obchody v roce 1992 a mám teď jediný úkol, šířit toto poselství."

V květnu 2008 byl Hira Ratan Manek pozván do Vídně. V Indii se ukázalo, že půstuje už 441 dnů. Pod lékařským dohledem pil pouze pitnou vodu. Teď se chce představit profesoru Lugerovi z Fakultní nemocnice ve Vídni.

Hira Ratan Manek: "Věřím ve změny. Tato praxe by měla být podporována lidmi bez předsudků."

Prof. Dr. Anton Luger: "Pro mne je nejtěžší k pochopení, že každý den umírá 100 tisíc lidí na následky nedostatku jídla. A moje otázka zní: Jak si vysvětlit něco tak jednoduchého, a tak pro všechny zajistit aby netrpěli?"

Hira Ratan Manek: "Sledování Slunce není proces tím, že chcete jíst méně nebo nechcete jíst vůbec. Jeto proces tím, že zlepší vaše celkové zdraví, fyzické i duševní. A pokud si to jako vedlejší účinek budete přát, můžete jíst méně nebo nejíst vůbec."

Hira Ratan Manek: "To je to, co jsem měl na mysli. Nemůžete říct, že jen budete stát na Slunci a absorbovat jeho energii. Ne, tak je to nesprávně. Vaše tělo musí vstřebávat systematicky, vědecky. Jsou k tomu postupy a pokud se jimi budete řídit, pak jistě získáte výhody. Patřím k náboženství, které se jmenuje 'Jainismo'. Hladovění je jednou z jeho tradic. Jainismo vždy doporučovalo jíst méně a méně."

V Indii, jihozápadně od Ahmedabad, je jediné město na světě s Jainiaty. Chceme se dozvědět více o tomto náboženství, které se snaží snižovat příjem potravy až na minimum a jehož principy askeze jsou tak extrémní, že Jainiští mniši se dokonce vzdávají oblečení.

Jai Jinendra!
Jai Jinendra!

Vakil R. Nautam: "Sadhuských Jainistů je málo a mnoho jich bydlí v lese, ne ve městě. Je těžké je najít ve městech, je to téměř nemožné. Sadhuští Jainisti nepoužívají vozidla, všude chodí pěšky. Jsou bezdomovci, nemají žádný majetek. Žádné peníze, ani jednu rupii. Proč? Kvůli štěstí! Jainisti říkají: 'Snažte se nebýt násilní.'"

JAINISTI

Vakil R. Nautam: "Hlavním smyslem půstu je zbavit se násilí. Pokud přestanete jíst, osvobodí vás to od násilí. Běžně v Ahmedabad mnoho lidí půstuje každý měsíc. Je to velmi snadný půst. Každý může půstovat, i malé čtyřleté dítě, tříleté, dvouleté, všichni půstují. Přísný půst, to je způsob náboženství Jainismo, bez jakéhokoliv jídla. Mnoho lidí ani nepije vodu, bez vody vydrží až šest měsíců. Pokud je naše vůle velká, nepotřebujeme mnoho energie."

Dr. Ruediger Dahlke: "Staré tradice vycházejí z pozitivních zkušeností minulosti. To je v náboženstvích obvyklé. Mohammed jednou řekl: 'Modlitba je polovina cesty do nebe, hladovění vede přímo k nebeské bráně.' A tento způsob života bez fyzické stravy má dlouhou tradici."

Dr. Ruediger Dahlke: "I zde máme své mýty. Například Theresa Neumann z Konnersreuth. Během nacistické války bylo její jediné každodenní jídlo eucharistie. Nakonec ji nacisti chtěli udělat svatou, tedy aby ji mohli ovládat. Její případ je dobře zdokumentován."

THERESA Z KONNERSREUTH A KŘESŤASKÉ NEJEZENÍ

Dr. Wolfgang Vogl: "Žila bez jídla od roku 1926 až do své smrti v roce 1962. Vědci studovali její případ hodně jak jen se dalo. Začala lékařská vyšetření a sledování, v červenci 1927. Trvalo to dva týdny a nakonec skončilo s tím, že lékaři řekli, že by měla být už několik dnů mrtvá."

Michael Hamann: "Neměla hlad a nemohla nic jíst. I kdyby chtěla. Nemohla jíst. Nemohla nic polknout. Pro mě to byl zázrak. Je to zázrak i pro ateistu. Vždy nevyřešený případ. Jediné, co mohu říct... je to nevysvětlitelné. Není žádný přírodní zákon, který by o tom mluvil, takže to musí být podvod."

Podíváme-li se pozorně, nacházíme v západní historii mnoho příkladů nejezení. Kromě San Nicolás z Flüe, jsou ve středověké křesťanské mystice četné případy. Některé upadli v zapomnění. Jako např. Alpais z Cudot, padla do těžké nemoci a byla vyléčena vizemi. Podle analytiků nejedla po zbytek svého života. A lze jmenovat mnoho dalších křesťanských svatých. Ale nejstarší případy umění žití bez jídla jsou v taoistické čínské tradici.

Yuan Limin: "Prvním doloženým případem je Reino z Combatientes, před více než 2000 lety. V té doby žili v horách Wudang lidé, kteří provozovali umění 'Bi Gu'. Co znamená Bi Gu? Slovo 'Gu' doslovně znamená 'pět druhů obilí'. Ale symbolicky znamená obecně 'jídlo'. A 'Bi' znamená vyhnout se. Člověk nemusí konzumovat jídlo vůbec a tak dosáhne zdraví a vitality. To je pravý význam 'Bi Gu'."

BI GU - ČÍNSKÉ UMĚNÍ NEJÍST

Yuan Limin: "Celé roky žili v horách Wudang lidé, kteří dosáhli stavu Bi Gu cvičením. K dosažení toho stavu se cvičili v přijímání čchi, životní energie. Tito lidé mohou strávit i roky bez jídla. Pravdou je, že v praxi Bi Gu je třeba dosáhnout úrovně plné 'jednoty'. Pokud jste v dobré kondici a zdraví, Bi Gu přichází přirozeně. Ale pokud se pokusíte dosáhnout Bi Gu silou, jenom proto, že si Bi Gu přejete ovládat, můžete tím napáchat velké škody na svém těle."

You Xuande: "Když někdo tvrdí, že Bi Gu je možné, neznamená to ještě, že každý ho může libovolně praktikovat. Musí to být specialista v Taoismu, naučit se techniku správnou cestou. Bi Gu je součástí Qi Gong a Nei Gong. Pokud je praktikujete, můžete dosáhnout stavu Bi Gu. Bi Gu není vědomé odmítání potravy. Při praktikování Bi Gu je velmi důležité prostředí. Samozřejmě, že naše města jsou plná chaosu. To vytváří hodně energií, které jsou nepříznivé. Škodlivá energetická pole, záporné ionty s nečistotami, působí velmi nepříznivě na lidské tělo. V praxi taoistů z Neigong máme takové přísloví: 'Qi man bu si shi.' Což znamená: 'Je-li vaše tělo plné energie Ki, nepotřebujete jíst.' Pak jste dosáhli stavu, kterému říkáme Bi Gu."

Dr. TCM. Qi Duan Li: "Ki je neviditelnou součástí našeho těla. Číňané říkají: 'Žiji jen z Ki'. To znamená, že otevřete-li své tělo, můžete žít z přírodní energie. Energie protéká vlastními kanálky v našem těle. Tyto kanálky nazýváme meridiány."

Prof. Dr. Gernot Pauser: "Přestože to zní divně, meridiány nemají nic společného s nervovým, cévním a lymfatickým systémem. Nemohou používat tyto systémy. Dá se téměř říct, z morfologického hlediska, že kromě cévního, nervového a lymfatického systému, je tam ještě čtvrtý systém, systém akupunkturních kanálků. Před 35 lety byli lidé velmi skeptičtí k tomu, aby stejně jako konvenční medicínu studovali medicínu čínskou. A jsou to záhadné metody. Byla to těžká cesta. Pomocí našich metod měření čchi, jak se jeví ve smyslu konvenčním, fyzickém a psychickém, je nemožné."

Dr. TCM. Qi Duan Li: "V čínské medicíně se říká: 'Žít z Ki.' Podle starověké filozofie se Ki nezískává z jídla. Je to energie ze Slunce, světla, vzduchu."

Tian Ying: "Jmenuji se Tian Ying. Jsem z Číny. Žiji ve stavu Bi Gu od roku 1993. Také jsem prožila absolutní Bi Gu. Není třeba nic jíst ani pít. Někdy, když mám hodně práce... a nemohu provádět cvičení Qi Gong, pak se najím např. nějakého ovoce, ale jen málo. Přenos energie Bi Gu provedl Tian, Grand Mistr a zakladatel Tian Gong. Bylo to na velkém přeplněném stadionu, kde k přenosu energie Bi Gu došlo. Dostala jsem tam svou energii. Od té doby jsem začala stále žít v Bi Gu."

Dr. TCM. Qi Duan Li: "Samozřejmě, že ne všichni mohou dosáhnout tohoto stavu. V podstatě, existuje několik možností: Je možné se učit Bi Gu pomocí Qi Gong cvičení a praxí dosáhnout tohoto stavu."

Dr. TCM. Qi Duan Li: "Nebo se můžete setkat s Qi Gong mistry, kteří jsou schopni přenést energii na ostatní. Nevím proč, ale my jsme měli velmi dobré výsledky."

Ute Baumgarten: "Nemám hlad. Je to jako zázrak! Kdysi jsem mohla zemřít pro sušenky. Všechno, co jsme jedli, byly sušenky, koláče a chleba."

Tian Ying: "Po přenosu energie byli někteří lidé uspokojeni okamžitě."

Carola Winning: "Nemám chuť k jídlu. Když jsem se svou rodinou o víkendech, žádají si normální porce, ale já jím prostě jen takhle malé porce."

Tian Ying: "Lidé, kteří nikdy Bi Gu nezažili, mají největší radost z jídla. Ale jakmile jste ho jednou zažili, poznáte, že právě Bi Gu je to největší potěšení."

Schopnost žít bez jídla nezávisí na speciální praxi nebo určité tradici. Uvědomil jsem si to a chtěl si to potvrdit cestou do Ruska.

Zinaida Baranová: "Mé jméno je Zinaida Baranová. Přestala jsem jíst fyzickou stravu od 26. března 2000 a od 18. dubna 2000 jsem také přestala pít vodu."

ZINAIDA BARANOVÁ - RUSKÁ ZÁZRAČNÁ PŮSTAŘKA

Zinaida Baranová: "Pro mě to bylo neuvěřitelné, protože jsem neměla ani tušení, že je možné žít bez jídla a vody. Jen jsem si chtěla zlepšit své zdraví. Na začátku října 1993 jsem se stala vegetariánkou... a začala používat metody alternativní medicíny. A pak jsem dospěla k poznání, že bych mohla zkusit nejíst. Nebála jsem se zcela zastavit příjem potravy, tak jsem šla ještě dál a modlila se k vyšší moci. Myšlenka abych přestala jíst bylo božím znamením, takže bylo snadné takový experiment provést. Není třeba jíst jako zdroj radosti a potěšení. Je mi jedno, že ostatní lidé jedí a já ne. Existuje mnoho jiných potěšení v životě. Lidé si často přicházejí se mnou promluvit, a když otevřu dveře, nazývají mě šarlatánem a lhářem. Říkám ji, aby se posadili. Mluvím k nim klidně. Nesnažím se je přesvědčit. Nelze nikoho přesvědčit, kdo není ochoten porozumět. Nejprve je třeba vysvětlit, že lidé nejsou jenom fyzické tělo. Jsme jako matrjoška, s menšími panenkami uvnitř. Nejmenší panenka v matrjošce, to je fyzické tělo. Ostatní jsou energetická těla. Nedá se říct, že by existovalo mnoho vědců, kteří by se zajímali o studium. Ve skutečnosti, jediný zájemce byl Dr. Rosinov, vedoucí lékařského centra bioenergie. Ten používá techniku Kirlianské fotografie."

Dr. Rosinov: "Budeme fotit, paní Baranová. Vyfotografovali jsme celou ruku paní Zinaido Baranová."

Dr. Rosinov: "Teď máme na obrazovce Vaše bioenergetické oblasti. Ukazuje to výborný stav pacienta. Tento obrázek ukazuje ideální podmínky pro sportovce, šampióna biatlonu."

Dr. Rosinov: "Tento obraz ukazuje problémové zóny. Existuje více problémových zón. Zde vidíme negativní dopady počítačů na lidské tělo. ... Zdraví paní Baranové je ideální. Možná, že i jiní by mohli dosáhnout dokonalého stavu. Je odhadem 30 000 lidí žijících z prány. Kéž bychom všichni měli auru, jako je tato."

Zinaida Baranová: "Zde jsou výsledky. Můžete si nechat kopii mé bioenergie."

Prof. Dr. Gerhard Hacker: "To je fantastické. Přál bych si mít také, takovou lidskou energii. Je zřejmé, že se zdá být v perfektním stavu. Základem tohoto zobrazení jsou výboje v plynu s Kirlianovým efektem. Mnozí měli k tomu své výhrady, protože se to často využívalo k pochybným účelům. Ale teď už můžeme používat vědecky výhody Kirlianova efektu. Můžeme tak zaznamenat lidská energetická pole. Myslím, že to lidské energetické pole je srovnatelné s tím, co se v čínské medicíně nazývá 'Ki', neboli životní energie. Začali jsme si uvědomovat, že velikost tohoto pole je parametrem energetického stavu člověka. Diagramy tak krásně kompletně vyvážené, jako je tento, jsou velmi vzácné. Je-li pravdou, že tato žena nejí..."

Ani nic nepije.

Prof. Dr. Gerhard Hacker: "Nepije nic?"

Říká, že přestala v roce 2000.

Prof. Dr. Gerhard Hacker: "To si nemyslím."

Zinaida Baranová: "Jak to mohu lékařům dokázat? Je to fakt. Skutečnost. Co ještě víc dokazovat? Důkaz mají přímo pod nosem!"

PŘI HLEDÁNÍ VYSVĚTLENÍ

Jasmuheen: "Vše, co lze říct lékařům nebo vědcům ohledně lidského systému, s ohledem na výživu, co je absolutní pravdou, že formy mozkových vln podléhají tomu, co nazýváme 'beta frekvencí'. Ale jakmile se zapojí duchovní životní síly, meditace, modlitby, služby, přichází ve společnosti pravdy, ticha, přírody, poslechu zbožné hudby nebo něco takového, pak to mění způsob, jakým mozek funguje. Změní se průběh alfa i theta vln mozku a začnou se projevovat skryté schopnosti v lidském systému."

Prof. Dr. Anton Luger: "Myslím, že každý lékař s licencí klasické medicíny by měl být skeptický. Odporuje to všemu, co jsem znal. Mohu jen říci, že existuje mnoho věcí, které nechápu, a toto je jedna z nich. A podle údajů shromážděných u Hira Ratan Manek to není nijak jasnější."

MTA Astrid Hofer: "Například, váha není nízká, je spíše normální. Ve skutečnosti je to až nadváha vzhledem k výšce. Měří 175cm a váží 84kg, myslím. Je to naprosto úžasné, jak má systém stabilní bez ztráty váhy. Jak je to možné? Jasně to ukazuje na jiné jevy, které nemůžeme analyzovat."

Prof. Dr. Anton Luger: "Odborníci, kteří by mohli k tomu více říct, jsou fyzici."

Prof. Dr. Fritz-Albert Popp: "Nevím. V jiných oborech mohou vznikat otázky jako je tato: 'Jak vytvořit stovky tisíc chemických reakcí v buňkách, na správném místě, času a správným způsobem?" Dnes víme, že odpovědnými za to jsou biofotony. Biofotony vznikají emisí světla. Mohou být např. vyzařovány Sluncem. Díky tomu dojde k chemické reakci v buňce, pokud je aktivována světlem. Tyto slabé paprsky v buňce zajistí autoregulaci buňky. Ony jsou zodpovědné za to, že všechno funguje správně. Bezchybně. A když jíme, toto jídlo má za úkol přenášet uložené slunce ke spotřebiteli, takže si je můžete optimálně organizovat. To jsou organizační schopnosti spotřebitele. Nepochází ze spotřebovaných molekul, ale pochází ze světla, které doslova vstřebáváme z potravy. Například, cukr. Skládá se z oxidu uhličitého a vody. Oxid uhličitý se vylučuje přes plíce dýcháním. Voda přes vylučovací orgány. Co zůstává, je světlo. Takže v zásadě nejsou rozhodující látky a molekuly pro náš život, ale informace. S tím související spalování je náročnější energetický proces, ale to není podstatné. Základem je ukládání světla a poskytování světla pro tělo. Protože tělo je 'bytí ze světla'. Takže, prý... nebo alespoň teoreticky, organismus může přestat jíst a žít jen ze světla. Teoreticky je to možné."

Phd. Dean Radin: "Je velmi snadné odmítnout myšlenku, která říká: Existuje mnoho lidí, kteří hladoví, a samozřejmě, kdyby mohli jíst světlo, nehladověli by. Takže se jedná o něco, kde účinky nejsou zřejmé. Možná budete potřebovat 40 let zkušeností s meditací než toho dosáhnete. Máte-li umřít hlady, nemůžete meditovat 40 let, to je už příliš pozdě."

STRAVOVÁNÍ PODVĚDOMÍM

Pořád nechápu, proč někteří lidé zřejmě žijí bez jídla, zatímco jiní umírají. To mě přivedlo do Kalifornie, Ústavu Noetických Věd, promluvit si s Dean Radinem. Vstoupili jsme do světa lidského vědomí.

Phd. Dean Radin: "Vědomí se zdá být organizační princip. Něco, co vytváří řád. Někdy budete muset říct: 'Jaký je rozdíl mezi živým člověkem a člověkem neživým?' Dvě minuty před smrtí, je jediný rozdíl: V prvním případě existuje vědomí, a když je mrtvý, tak tam už není. Vnímání vědomí je tedy něco jako 'organizační princip'. Je to organizovaná energie. A pokud odstraníme 'organizační princip' těla, tělo se rychle rozpadne."

Dean Radin provádí více než 25 let výzkum pro americkou vládu a několik výzkumných ústavů o projevech a možnostech lidského vědomí. Je třeba se ptát v maximální možné míře, zda je možné vyživovat tělo pouze silou mysli.

Phd. Dean Radin: "Existují tradice po celém světě. Jsou breathariáni, lidi kteří praktikují Bi Gu, a tuto tradici lze využít k tomu, aby si zajišťovali životní potřeby 'řízenou energií'. To je opravdu to, co jíme. A to tak, že konzumujeme rostliny nebo nepřímo přes zvířata. Je tomu tak proto, že to je způsob, jak získávat uloženou energii ze Slunce. Dokonce uloženou konzistentně. A to my jíme. A to, co jíme, jsou živiny, ale ani ne tak fyzické jako spíš energetické. Při demonstraci jsme vzali čokoládu. Udělali jsme to, že jsme jedné skupině dali obchodní čokoládu bez nějakého ošetření. Druhá skupina, aniž to věděla, dostala čokoládu, která byla dlouho umístěna u Tibetských buddhistů. A my jim řekli, aby meditovali ve smyslu, že kdo bude potraviny konzumovat, aby získal pocit zvýšení vitality, energie a zlepšení nálady. Dělali jsme analýzy a našli významný nárůst nálady v lidech z upravené čokolády v porovnání s druhou skupinou. A pokud zajdeme do extrémů, je možné, že jenom ten záměr je to, abychom získali všechno, co potřebujeme, k zajištění fyzické kondice."

Univ. Doc. Dr. Ingrid Kiefer: "Máme staré přísloví: 'Víra hory přenáší.' To znamená, že tyto jevy jsou schopny dosahovat věci, ne když nemáte správný přístup, což není nic nového. Ale my si nejsme vědomí, jak to tímto způsobem funguje."

Dr. Ruediger Dahlke: "Dnes to, co opravdu víme je, že průměrná délka života se zvyšuje. Co je skutečně proti-věkový efekt, to je asketismus stravy."

Dr. Ruediger Dahlke: "Zajistíte-li hladovění laboratorním zvířatům, krysám, opicím, prodlouží se jejich věk o 30%. V případě asketické stravy se jejich život prodlouží o 25%."

Univ. Doc. Dr. Ingrid Kiefer: "Pokusy na zvířatech s mírným trvalým nedostatkem přijaté energie zajišťují, že žijí déle. Nyní to chceme vyzkoušet u lidí. Úvodní studie jsou v plném proudu. Vím z vlastní zkušenosti, že pro běžné lidi je dosažení chronického energetického deficitu obtížné."

Thomas Stöckli: "Neříkám, že: 'Lidé, jíte hodně, měli byste jíst méně.' 'Jezte jen zdravě.' Mé poselství je: 'Jezte vědomě.' A především: 'Buďte si vědomi'. V dlouhodobém horizontu to nemá nic společného s jídlem. Existují i jiné zdroje energie. Pokud se lidé tomu otevřou, stanou se možné i věci, které věda neumí vysvětlit. Vzhledem k tomu není nezbytné, aby lidé jedli."

Dr. Ruediger Dahlke: "Je na to mnoho důkazů. Fyzici se dostali na vyšší úroveň. K nějakým posunům v myšlení již došlo."

KVANTOVÁ FYZIKA A VIZE NOVÉHO SVĚTA

Prof. Dr. Brian Josephson: "Klasická fyzika, to je každodenní pohled na věcí pohybující se kolem nás a vyvozující síly na straně druhé. Nevysvětluje však moc dobře chování atomů a dalších částic. Proto nakonec vzniklo to, čemu říkáme 'Kvantová teorie'. Kvantová mechanika zodpovídá na problémy tím, že vezmete v úvahu myšlení a vědomí. Myslím, že východní filozofie, obsahuje již základní myšlenky založené na důležitosti myšlení."

Prof. Dr. Amit Goswami: "Věda dnes přiznává, že bez vědomí nemůžeme pochopit příčinné souvislosti mezi světem, a na to pamatuje kvantová fyzika. Je s podivem zjistit, že už dávní myslitelé říkali: 'Vědomí je z toho důvodu, abychom měli správný pohled na svět.' Není to věda kdo to objevil, je to známé už 400 let."

Prof. Dr. Rupert Sheldrake: "Do doby před 20 lety mnoho vědců ignorovalo vědomí. Nebylo součástí vědy. Ale samozřejmě existuje. Kvantová teorie nám dává pohled velmi odlišný od materialistického z 19. století. Vědomí je 'pole možností'. Myslím si, že 'svět vědomí' je 'svět možností'. Naše mysl jsou systémy polí. Nemyslím si, že jsou omezené v naší hlavě. Myslím si, že mysl přesahuje hranice naší hlavy."

Dr. Jakob Bösch: "To, co nazýváme myslí, to je síla, potenciál. Řídí a dokonce chrání bez ohledu na to, co říkáme my nebo naše tělo. Nadešel čas, aby... se to celý svět dozvěděl. Existují experimenty, také vědci, ukazující, že vše můžeme ovlivňovat naší myslí."

Dr. Jakob Bösch: "Dokazují to experimenty PEAR na univerzitě v Princeton. Postavili tam systém s mnoha kuličkami. Tato kaskáda kuliček dopadla na systém, produkující, co se nazývá Gaussovo rozdělení. Není-li použit vliv na ně. Požádali muže z ulice, bez nějakého zvláštního talentu, aby se snažil ovlivnit normální rozdělení tlačením kuliček vlevo nebo vpravo. A fungovalo to."

Prof. Dr. Robert Jahn: "Je to vzrušující, když můžeme jít do laboratoře, laboratoře fyzikálních věd, a vytvářet efekty, které odrážejí aspekty ducha, duše a vědomí. A mají vliv na kaskádové kuličky. A ovlivňují bity vycházející z krabice mikroelektroniky."

M. Sc. Brenda Dunne "Všechny ty výsledky, které dosahují 'efekty', jsou výsledkem stovek, tisíců i milionů opakovaných testů. A pozorujeme znovu a znovu tuto změnu ve směru záměru. Je jasné, že se jedná o skutečný efekt, není pochyb."

Prof. Dr. Robert Jahn: "Ale co my o tom víme. Myslím, že je vzrušující, že mysl je silnější než cokoliv. Mysl nejen konstatuje, mysl tvoří. Mysl je schopná vytvářet efekty. A to je... 'úžasné', pokud to tak mohu říct."

Prof. Dr. Rupert Sheldrake: "Když jsme opustili myšlenku, že mysl je omezena pouze na vnitřek naší hlavy... Pokud připustíme, že mysl je závislá na poli přesahujícím hlavu, pak není problém tyto jevy přijat. A integrovat širší pohled na mysl. Jsou to jen takové věci, které bychom očekávali při prodloužení mysli mimo mozek."

EPILOG

Phd. Dean Radin: "V okamžiku, kdy vzniká možnost, že mysl nemusí být vázaná lokálně jenom v nás, ale že se rozšiřuje, jak daleko? Všude. Je spojena s celým Vesmírem. A měli bychom o tom přemýšlet, když jde o spojení se vším. Žijeme v 'distribuované mysli'. Je to spíš jako... Je to trochu jako sledovat oceán, kde jsou vlny. Každý projev těchto vln je individuální. Zdá se být samostatná, ale na hlubší úrovni skutečně existuje spojení s ostatními."

Prof. Dr. Amit Goswami: "Je to velmi důležitá zpráva pro novou vědu. Nová věda nám říká, že jsme jedním, doslova, v naší individualitě. Říká se, že násilí je hloupost, a je hloupé necítit lásku, protože jsme propojeni."

M. Sc. Brenda Dunne "Jsme součástí světa. Nejsme jen pasivními pozorovateli. Vytváříme svět. Každý v malé míře, a společně ve velkém rozsahu. Svět je 'Stavba lidského vědomí.'"

Dr. Michael Werner: "Neříkám, přestat jíst a pít. To není ta otázka. Jen vyprávím o fenoménu breatharianismu. Lidé začínají znovu přehodnocovat svůj vztah k hmotě, k jídlu a pití."

Dr. Sudhir Shah: "Navrhujeme hypotézu o alternativních formách energie a to je to, co chci dosáhnout. Vidím pouze tento případ. Vidím sílu zúčastněných a to, že skutečně mění budoucnost lidstva. A jsem si téměř jistý, říkám vám."

KONEC

Překlad a záznam: M. Němeček

Vaše názory  

# Marta
Žijeme z energie, jsme energie
Režie: Viliam Poltikovič
Dokument o lidech, kteří žijí z energie, kterou nepřijímají potravou.
I v našich krajích se začínají objevovat lidé, kteří nemusí přijímat pevnou potravu, a k žití jim stačí všudypřítomná vesmírná energie. Že je možné žít bez jídla, je pro mnohé nepředstavitelné i nepřijatelné. Stále však víme málo o možnostech, které člověk má. Ve filmu jsou zachyceni dlouholetí protagonisté tohoto směru výživy ve světě – Jasmuheen a Henri Monfort, dále mladá dvojice z Ekvádoru, která takto počala a porodila už dvě děti i Češky, které tímto způsobem žijí dva roky. Film se pokouší představit tuto tématiku v širokém záběru.
Více:
https://zivutek.cz/dokumenty/445-zijeme-z-energie-jsme-energie
| Quote
# Petr
Jasmuheen odpovídá na otázky ve filmu No way to heaven, jak se k celému tématu v devadesátých létech dostala, vysvětluje, že ona sama není autorkou metody 21 dní, jen o ní ve snaze ji nějak uceleně a logicky představit, začala psát články na základě zkušenosti ze skupin, které na to téma v té době v Austrálii vznikaly. Popisuje jak ji svět označil za neoficiálního vůdce celého breathariánského hnutí a kdykoli se kdekoli cokoli stalo, byla za to hnána k zodpovědnosti právě ona. Argumentuje, že 7 lidí z 10 při 21 denním procesu opomíjí pravidla uvedená v knize a že se rozhodla od 21 denního procesu od roku 1990 distancovat. Vysvětluje rozdíl mezi lidmi přiklánějícími se k různým životním směrům a z toho vyplývající jejich odpovídající připravenost k žití bez hmotné stravy.
| Quote
# Jana
Dr. Sudhir V. Shah je profesor neurologie a vedoucí týmu, který podrobně zkoumal Prahlada Janiho v době jeho pobytu v nemocnici v Ahmedabadu v roce 2006. Sudhir popisuje podmínky pozorování, vyjmenovává testy, kterým byl Prahlad vystaven. Vysvětluje podmínky testu, skutečnost, že, pozorovaný byl pod nepřetržitým dohledem monitorovacích kamer a potrvzuje, že během deseti dní, během kterých byl Prahlad Jani zkoumán, nepřijímal žádnou pevnou ani tekutou stravu a nevykonával malou ani velkou potřebu. Potvrzuje dále, že všechny testy vykázaly normální hodnoty a konstatuje, že pozorovaný jev je obtížné vysvětlit současnými poznatky vědy s ohledem na fakt, že Prahlad Jani k zachování svých životních funkcí nespotřebovává žádné kalorie. Zamýšlí se také nad možným vysvětlením příjmu jiného druhu energie z vnějšího prostředí a vyzývá výzkumné týmy současných vědců, aby tento fenomén pojali jako výzvu a hledali vysvětlení. Předpovídá, že věda o energiích je vědou budoucnosti, která změní patrně pohled na vědu samotnou
| Quote
# Martin
Myslím, že je zde na místě vyjádřit lítost nad obětmi bretharianství . viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Jasmuheen#Deaths_of_followers
| Quote
# Petr
Smrt těch lidí je vždy o tom, do jaké míry se projeví jejich neuvěřitelná ješitnost a hloupost. S vlastním procesem přechodu to nemá nic společného. Pod dohledem zkušenějších by se to nikdy nemohlo stát. Je to bihužel stejné, jako když někdo utíká s rodinou z Turecka do Řecka pro lepší sociální dávky na chatrném gumovém člunu, ale záchranou vestu si vezme jen on a jeho bratr. Proto při převrácení člunu se utopí jeho žena a děti. A kde je chyba? Především ji hledejme u dotyčného arogantního otce. Nikde jinde.
| Quote
# XYZ
Člověk má stejné nebo alespoň skoro stejné tělo, co se orgánů týká, jako všichni savci. Ale i u dalších druhů zvířat lze obdobnou strukturu najít. U zvířat jsou téměř všechny vnitřní orgány přizpůsobeny k trávení a distribuci živin do každé buňky a k distribuci dalších látek včetně těch, které se na trávení a přenosu živin podílejí. A nejenom vnitřní orgány. Z toho vyvozuji, že i fyzické tělo člověka je od přírody konstruováno tak, aby si energii a potřebné látky získávalo z hmoty. Pokud by tomu tak nebylo, tělo by nemuselo mít hltan, žaludek, střeva, ledviny, játra, kupu dalších orgánů a dokonce ani srdce, protože prána je dle všeho čistá energie a jako taková není rozváděna u brethariánů do buněk krví, nýbrž si ji získává každá buňka dle svých potřeb sama přímo z prostoru.
Tomu, že lze žít o práně, věřím. Čemu však nevěřím, jsou tvrzení, že lidské tělo je původně konstruováno právě k žití z prány. Jeho celková stavba tomu prostě neodpovídá.
Takže přechod na brethariánskou (pránickou) stravu dle mého názoru není důkazem toho, že tělo je k tomu uzpůsobeno, nýbrž důkazem toho, že lidská mysl (neslyšel jsem o jediném případu vyživování se pránou u zvířat, i když mají velmi podobnou strukturu těla) je schopná ovládat hmotu, fyzikální, biologické a další zákonitosti. Podporou pro tento názor mi je to, že ve všech případech, které jsem zaznamenal, pránista vždy věděl, čím se jeho tělo živí. Vždy ještě před přechodem na tuto výživu takový člověk věděl, k čemu chce směřovat, čeho chce dosáhnout. Jeho mysl, kterou dokázal používat na vědomé úrovni, je tím, co dokázalo tělo přeprogramovat na té nejzákladnější úrovni. Není to dílem schopností těla, nýbrž mysli.Naše těla, stejně jako těla všeho živého na Zemi, jsou důmyslně dokonalá právě v tom, jak dokáží přetvářet a využívat okolní hmotu coby zdroj živin a energie pro svůj život. Lidské tělo má však navíc nejmocnějšího spojence ve Vesmíru. Spojence, který není svojí podstatou odkázán na hmotu a prostor kolem. Spojence, který hmotu a prostor může doslova TVOŘIT a ovládat. Tím spojencem je naše VĚDOMÍ.
https://myslenkyocemkoli.blogspot.ca/2015/04/muj-nazor-na-podstatu-bretharianstvi.html
| Quote
# Hana
Myslím, že jsem pochopila, proč lze žít bez jídla a ráda bych vám předložila svou hypotézu, jak naše tělo může fungovat, pokud mu nebudeme bránit.
Co se týče prvků, lidské tělo obsahuje 65 % kyslíku, 18,5 % uhlíku, 9,5 % vodíku, 3.3% dusíku + stopové prvky. Tyto všechny prvky jsou obsaženy v atmosferickém vzduchu. Ve tkáních dochází ke štěpení molekul kyslíku. Jak? Je to podobné, jako při bouřce. Pohyb vodiče proti nevodiči vede k nabití vodiče statickou energií a kontakt nabitého vodiče s dalším vodičem vede k přeskočení jiskry a proudění statické energie po energetickém spádu. To je fyzikální princip funkce aktinomyosinového komplexu, který tvoří hladkou i příčně pruhovanou svalovinu.
Máme tedy rozštěpené molekuly prvků a při štěpení obrovské množství uvolněné energie....stačí jen dýchat a hýbat se.
Prochází-li vodičem (naším tělem) el. proud, indukuje se kolem nějmagnetické pole (aura).
A co dál?
Atomy prvků jsou slučovány v exotermických reakcích do látek tělu vlastních, podle genetického kódu, který je pro každého jedince zcela specifický. Přitom dochází opět k uvolňování obrovských množství energií.....bohatě to stačí k pokrytí životních potřeb a ještě vyzařujeme své elektromagnetické pole do okolního prostředí.
Proč tedy vlastně jíme? ....
Myslím, že především proto, že jsme přesvědčeni o tom, že je to pro naše zdraví to nejlepší.
Tedy naše víra nás vede k tomu, co jíme , jak často atd......
Naše tělo si s jídlem poradí díky bohatému lymfatickému systému kolem gastrointestinálního traktu, pokud mu to příliš nekomplikujeme.
Vše, co si naše tělo nevyrobí samo podle svého genetického kódu lze považovat za cizorodé látky ( tedy snědené cukry , tuky, bílkoviny.... cizorodé látky v těle aktivují imunitní pochody. Pokud se nám nepodaří je vyloučit, vyvolávají autoimunitní reakci proti vlastním tkáním.
Nevyloučené cizorodé cukry, tuky, bílkoviny jsou zdrojem aterosklerotických plátů, amyloidu.......atd atd....nekonečné množství nemocí....
Stadium vývoje lidské společnosti, kdy lidé považují jídlo za zdravé by se dalo nazvat "Fekálně-orální stadium lidského ducha".
Doufám, že tyto informace pomohou rozptýlit předsudky vůči těm, kdo se již závislosti na jídle zbavili.
| Quote
# Tom
Milá Hano, bylo by možno obdržet na Vás spojení mailové? Rád bych se zeptal, zda mohu něco z Vašeho příspěvku zveřejnit ve své malé knížečce o jídle.
Tom
Adresu vam rada zasle redakce Citaren
| Quote
# John
Po patnáctidenním vyšetřování indický Institut fyziologie a příbuzných věd ministerstva obrany ve čtvrtek 6. května 2013 zakončil studii 82letého jogína.

Prahlad Jani, který tvrdí, že už od dětství žije bez jídla a vody, byl celých 15 dní monitorován třemi videokamerami 24 hodin denně. Výzkumní pracovníci jej během této doby podrobili různým lékařským testům. Výzkumný tým složený z 35 vědců nenašel jediný důkaz, že by jogín Jani během těchto 15 dnů cokoliv snědl nebo vypil.

Lékaři zároveň nenašli na jeho těle žádné známky hladovění či dehydratace. Domnívají se, že jógová cvičení vyvolala v jeho těle biologickou transformaci. Výzkumníci uvedli, že dle výsledků testů vykazuje jeho mozek stejný stav, jako mozek 25letého mladíka.
| Quote
# Ivan
Francouz se věnuje také léčitelství, říká, že vyléčí s pomocí prány roztroušenou sklerózu, i rakovinu. „Většina nemocí je z jídla, jíst třikrát denně při civilizovaném způsobu života, je příliš. Když žijete z prány, jste dokonale zdraví,“ říká. Během pránického období se mu zlepšilo smyslové vnímání, dorostly mu vlasy, cítí, že se tělo omlazuje a je neustále nabitý energií, jako by byl napojen na „vesmírné dynamo“. Pránická výživa je jednota s veškerenstvem, vysvětluje. Podle něj je nyní, kdy „se starý svět hroutí a vzniká nový“ snazší přejít na pránickoou výživu, není k tomu nutná obrovská vůle, askeze a svatost, jako tomu bylo, a bude to čím dál snazší. „My proměňujeme svět,“ říká klidně s lehkým úsměvem Monfort.pravdu.cz/zahady/zivot-bez-jidla-henri-monfort
| Quote
# Hana
Taky to tak vidím, díky těmto lidem.
Hmota je zhuštěná energie , tedy hmota je vyživována energií, ať už jí bereme z hmotné stravy, nebo stravy duchovní. Dnes je hmota velmi znečištěná působením bytostí, kterým se říká sice člověk, ale jako člověk vypadá jen jejich tělo, zatímco jejich duch lidskému chování neodpovídá. Tyto bytosti jsou schopny "sežrat" celou planetu. Jejich bohem je Břicho. Nevím jak, ale měli bychom svou planetu chránit, protože je i naším domovem.
| Quote
# Paula
Málokdo ví, že každoddenní svět, naše rutinní chování, zvyky jsou postaveny na velmi chybých iluzorních základech... Jsme zavřeni za skleněnou a neviditelnou zdí našich smyslů a ani netušíme, že například většina potravin nabízených v marketech je takřka nejedlá a nebo "prázdná" domnívám se že pránická strava je budoucností lidstva, jen je to,pro většinu lidí zatím nepředstavitelné.Díky všem co nám prošlapávají tuto nelehkou cestu
| Quote
# JAn
Není důležité nejíst úplně, je důležité si být vědom, toho proč jim, co jím a kolik toho musím sníst. Být si vědom jak tělo souvisí s našim vědomím. Mnoho lidí se upíná jen k vrcholu celého problému, to je k nekonzumaci pevné potravy, ale neřeší podstatu a tou je víra v to, že naše tělo umí fungovat jinak, než jsme naučení. Pochopit svět našimi smysly je jedna věc, uchopit svět mimosmyslovým vnímáním je věc jiná. Někdo k ní najde cestu snadnějí, ale pro většinu lidí je cesta dlouhá, namáhavá. Vyžaduje nejen odvahu se na ní vydat, ale spoustu trpělivosti a rádoby odříkaní našich smyslových zvyklostí. Animálnost chování, která v našem vědomí převládá nad duchovním pojetím světa, nás často přibíjí k zemi a nedovoluje nám duchovně růst. Cesta, kterou vysvětleju Monfort, je jedna z cest o duchovním růstu a zbavování se naší animálnosti.
| Quote
# Honza
Jen skromná otázka ze zvědavosti - v čem je důvěryhodnější nějaký Henri Monfort (který mimochodem nevypadá moc zdravě) když objíždí lidi a tvrdí že 10 let nejedl (kromě nějaké té kávičky a tak) než třeba Franta Vomáčka z Horní Lhoty, který bude tvrdit ze srandy totéž ? Jaký je jediný rozumný důvod to těmto lidem věřit ? Takové nijak reálně neověřené věci může tvrdit každý - a podobných všelijakých bláznů a srandistů jsou spousty
| Quote
# Martin
Výstižně se k problému "nejezení" vyjádřil Vakil R. Nautam: Hlavním smyslem půstu je zbavit se násilí. Pokud přestanete jíst, osvobodí vás to od násilí. Běžně v Ahmedabad mnoho lidí půstuje každý měsíc. Je to velmi snadný půst. Každý může půstovat, i malé čtyřleté dítě, tříleté, dvouleté, všichni půstují. Přísný půst, to je způsob náboženství Jainismo, bez jakéhokoliv jídla. Mnoho lidí ani nepije vodu, bez vody vydrží až šest měsíců. Pokud je naše vůle velká, nepotřebujeme mnoho energie.
| Quote
# Zuzka
Většina potravin nabízených v marketech se nedá jíst, domnívám se že pránická strava je budoucností lidstva, i když pro ro většinu lidí zatím je to zatím nepředstavitelné. Ale pro většinu lidí je víc věcí nemožných a před několika sty lety toho bylo ještě víc.
| Quote
# Kačka
okud budete mít chuť přijít tomu na kloub, nejprve se člověk musí skamarádit se svým vnitřním zvířetem a pak mu teprve může začít vysvětlovat, že způsobů, jak dosytit svůj hlad je více než jen ten, který nás naučili rodiče (a další lidí činní v při našem vývoji). Nehledě na to, že v jiných sférách/vesmírech/... je stravování se pránou naprosto běžná záležitost a jim zase přijde divný, proč jíme to, co tady na Zemi běžně jíme.
| Quote
# Janek
Jde přestat jíst a žít z prány? Odpověd zní ano. Byť se to v naší západní civilizaci, zaměřené především na materiálno a na požitky, zdá téměř nereálné, je možné projít osobní transformací a začít žit pouze z prány. V současné době žije pouze z prány jen nekolik tisíc lidí na světě. Celý proces přeměny se skládá ze dvou částí.
První je duchovní transformace.
Člověk musí projít duchovní transformací a připravit své myšlení a duševní přístup na tuto skutečnost, že nebude přijímat potravu ale bude žít z prány.
Druhá část transformace je fyzická
Překlenout nutnost jíst jídlo a začít přijímat pránickou výživu.
| Quote
# Ilona
Někdo tady prezentuje nikoliv objevy, ale obyčejné tmářské spekulace. Měl by se vrátit do šesté třídy základní školy. Idiotský článek.
| Quote
# Henri v ČR 2013
27.5. od 19:00 Praha
Kino Lucerna, Vodičkova 36 cena: 360,- Kč
odkaz: www.vstupenkov.cz

28.5. od 18:00 Pardubice
Dům techniky, nám. Republiky 2686 cena: 330,- Kč
odkaz: www.ipardubice.cz, www.ticketportal.cz

29.5.od 18:00České Budějovice
KD Slávie, Jirsíkova 2
odkaz: terramitica.cz

30.5. od 18:00 Plzeň
Sál Alfa, Americká 17 kontakt:

31.5. od 18:00 Brno
Sál Břetislava Bakaly, Žerotínovo nám. 6 kontakt:
odkaz: https://vstupenky.ticbrno.cz/

1.6. od 18:00 Bohumín
Sál kina K3 Bohumín, Studentská 871 cena: 330,- Kč
odkaz: https://www.k3bohumin.cz/

2.6. od 17:00 Banská Bystrica
Envirofilm 2013
Kinosála, Múzeum SNP, Kapitulská 23
kontakt:

3.6. od 18:00 Bratislava
DK Vajnorská 21
kontakt:
| Quote
# Jožko
Zmena nastať musí iste aj v stravovaní ale nedá sa to skokom a tiež nie jednostranne bez súčinnosti ducha v prvom rade. Chrániť telo bez vzťahu k duchu nemá totiž žiaden význam. Okrem toho i zmena v telesnom so všetkými funkciami musí nastávať pozvoľna, všetko sa musí v tele prerodiť k novému postupne a na to iste jedna generácia nestačí.
| Quote
# Johan
Lidské tělo je plně vybaveno podivuhodnými zázraky, které mohou být probuzeny u těch, kteří jsou duchovně uvědomělí a mají úplnou víru ve Stvořitele všeho života. Inedia, latinský výraz pro "hladovění" je lidská schopnost žití bez jídla. Od nepaměti vždycky existovali jednotlivci, kteří dokázali přežívat z prány, nebo z životadárné životní síly. Díky požehnání
Prozřetelnosti, inediaté, lidé, kteří provozují životní styl bez jídla, mohou čerpat na svou výživu energii z přírody: Žijí z čchi, ze země nebo z lesa, ze slunka a vzduchu.
| Quote
# Guest
Breatharianismus je směr založený na tvrzení, že lidé nepotřebují jíst, nebo doknce ani pít. Podle tohoto učení se lidé mohou živit výhradně pránou (podle hinduismu životní silou udržovanou dýcháním), či podle některých odnoží slunečním zářením. (Podle ajurvédy je sluneční záření jedním z hlavních zdrojů prány.)

Podobný směr představuje "křesťanská" inedia, podle níž není třeba jíst a pít nic jiného než eucharistii.

Konsensus vědeckého společenství v obou případech konstatuje, že jde o potenciálně smrtící učení z oblasti patologické vědy.

Proto by se přinejmenším každý kdo trpí problémy v oblasti metabolických poruch, funkce ledvin anebo jinými závažnými zdravotními obtížemi měl rozhodně vyvarovat experimentování s breatharianismem.
| Quote
# Guest
https://www.martinus.sk/knihy/autor/Jasmuheen/
| Quote
# JAn
Prána vychází z hinduistické tradice a sice v jednotlivých disciplínách jógy, konkrétně v hatajóze, se pracuje s dechovými cvičeními pránajána – ovládnutí dechu jinými slovy. V taoistické čínské tradici, se používá výraz Čchi, Thai-Čchi, Čchi-Kung – ovládnutí energie, v Japonsku se používá Ki, v Polynésii termín Manas. Všechny tyto výrazy označují to, co je pro mě životní energií.

Prána existuje na všech úrovních stvoření. Pokud se vydáte do hor nebo pralesa, i do hlubokého lesa stačí, možná si všimnete světelných částic ve vzduchu, které se rychle pohybují. Ti, kteří ten zážitek mají, mají dobře vyvinutou intuici neboli třetí oko. Ty malé světelné částice jsou vzdušná prána. Prána však existuje i v tekutinách, a když si například položím ruce určitým způsobem na krk, za určitou dobu se mé sliny přemění v tekutinu, které se říká Soma – termín hinduistické tradice. Je to sladká tekutina, projev prány v tekutině. V slinách, které klouzají do žaludku a jsou sladké jako med. Pokud půjdu ještě na hrubohmotnější úroveň, kde se energie projevuje pomaleji, v této podobě se práně říká Vibuty – je to základní prach stvoření. Hmota, z níž všechno tryská. V Indii existují mistři, kteří jsou schopni vytáhnout Vibuti z ničeho a ze všeho zároveň, pomocí své ruky a tento mistr je schopen zhmotnit tuto energii z čehokoli a kdykoli. Je schopen ze stejné energie vytvářet šperky, drahé kameny.
| Quote
# Alena
je potřeba rozlišovat půst a pránickou výživu. Půst má začátek a konec. Nemůžeme držet půst déle než 4 měsíce, protože jinak člověk potom umírá. Takoví atleti půstu, jako třeba Ghándí, ho drželi čtyři měsíce a chudák, po čtyřech měsících ho museli 3 lidé nosit, protože byl skoro mrtvý. V Irsku drželi protestní hladovku a po 4 měsících zemřeli. Takže při půstu využíváte své rezervy a když už nemáte rezervy, tak spadnete na zem a zemřete, což je totálně dualistická vize, kdy na jedné straně existuje já a na druhé straně vesmír. A pokud mám už slabé síly, tak potom postupně už nemám žádné. Pokud se bavíme o pránické výživě, tak tam je to slovo výživa. My nepřestáváme jíst, jen měníme způsob, jakým se živíme. A to je velice důležité pochopit, protože tím naprogramujeme naše buňky. Místo toho, abychom řekli od toho a toho dne přestávám jíst, řekneme svým buňkám, že se budeme živit pránou. Rozumíte tomu rozdílu? Je to velmi důležité, protože vaše buňky poslouchají všechno, co říkáte. Když jim řeknete pozor, dostanu za chvíli chřipku, tak ji za chvíli dostanete. Ty buňky jsou strašně hodné. Oni udělají přesně to, co jim řeknete. Je velice důležité, aby to, co po nich chceme, to poselství, bylo jasné, jednoduché a přesné.
| Quote
# Jana
Zdravá výživa / Nakladatelství » Eugenika / Nejprodávanější knihy / Autoři » Jasmuheen
Jasmuheen - Využití prány Prána je životodárná síla, která se nachází všude ve vesmíru. Čím více umožníme práně, aby proudila naším tělem, tím více zdraví a štěstí vneseme do svých životů. Tato publikace popisuje efektivní využití programu prány pro lidi na celé Zemi. Najdete v ní jednoduchý obecný postup pro práci s pránou s využitím různých technik a metod, a to především meditace, dýchání a afirmací. Celkově se zde velmi zajímavě píše o duchovním vývoji, zdraví a životním prostředí.

Kniha je psána formou otázek a odpovědí.

288 stran, vazba brožovaná, formát: 200x130 mm, vydáno 2009
| Quote
# Roman
Důkaz pro vědce bude zřejmě ovlivněn i prostředím, ve kterém testovaná osoba bude. Nemocniční prostředí je většinou plné negativní energie a tak ne vždy dopadnou testy úplně příznivě. Jasmuheen byla prý jednou vyzvána vědeckým týmem o prověření a výsledek byl takový, že se jí nezdařilo udržet a nebo vůbec to podstoupit z důvodu špatných energií v lokalitě . Takže prána není všude stejná a ve stejné kvalitě. A to si mílokdo uvědomuje.
| Quote
# hana
Myslím, že prána je stejná všude, ale naše emoce ovlivňují proudění prány v těle. Tedy jestliže bylo v nemocnici nepřátelské prostředí, ovlivňovalo to stav emocionálního těla Jasmuheen, které vytvářelo blokády v proudění prány. Tedy tok prány musí souviset se stavem srdce. Kdyby se k ní tehdy v nemocnici chovali přátelsky, nejspíš by to zvládla.
Pokud existují blokády v proudění této energie, člověk jí nemůže být úspěšně vyživován. Tedy moje hypotéza je, že prána je rozváděla po těla systémem kanálů, které jsou ovlivňovány emocemi. Pozitivní emoce toto proudění zlepšují, negativní emoce ho blokují a mohou ovlivnit i proudění prány v druhém člověku...naše biopole spolu komunikují.
| Quote
# Roman
https://www.rickross.com/groups/breat.html
| Quote
# Ladislav
Takovych lidi je po celem svete desetitisíce. Osobně verim tomu, ze nemaji zadnou potrebu dokazovat svetu, ze je to mozne. Jsou myslenim uplne jinde nez vetsina konzumentu. Verim, ze vsechno v nasem zivote pocina z nasi vule, vedomi, mysleni. Je dobre, ze i na takovém portalu se objevuji podobne clanky. Pokud Citarny smeruji k propagaci mysleni a vzdelavani, pak je treba otrevrene mluvit o vsem, co to ovlivnuje.
| Quote
# Josef Planý
Proč nenaučíme děti a lidi umírající hladem pránickou výživu? Jasmuheen se k tomu nabídla, jenže n ikdo nemá zájem, ani OSN. Nedivím se, když se o pránickou výživu zajímá americká armáda. Ale ti nepochopili, že každý člověk, který projde takovou očistou se stvá pro armadu nepotřebný. Ztracíé se v něm touha zabíjet nebo vůbec poslouchat rozkazy. Ani lékaře to nezajímá, protože jsou zapojeni do systému, který potřebuje Vaši nemoc. Bude to trvat opravdu stovky let, ež se něco v totmo směru změní. Pokud ovšem se nevyvraždíme.
| Quote
# Pavel
Bude trvat stovky let, než lidé pochopí jak brethariánství přináší lidem osvobození od většiny poroblémů, kterými se denně zahlcují. Způsob jak jíme a v čem žijeme ovlivňuje naše myšlení a naopak. TAdy skutečně vede cesta a ne směrem, které nám dnes tak idiotsky nastínil Klaus.
| Quote
# Pavel
Faktem je, že každé jídlo svým způsobem zanáší organizmus. Ideální jak se očistit od jedů, kterými si zanášíme tělo je půst. Věc stara tolik tisíc let a v podstatě se nepraktikuje. Obžerství je npro většinu přiatelnější neboť je jednoduché a člověk nevčnívá z řady. Líbili se mi myšlenka, kterou řekl Monfort, když byl u nás: " Neříkám, že musíte dělat to co já, přišel jsem ukázat, sdělit, že je to možné."
| Quote
# Jana Křižáková
Existuje u nás nějaká kniha, která se tím zabývá? Děkuji za odpověď.
| Quote
# Roman
https://www.jasmuheen.com/
| Quote
# Jana
https://gnosis9.net/obchod/?jasmuheen,313
| Quote
# Jana
Božská výživa
Zdravá výživa / Nakladatelství » Eugenika / Autoři » Jasmuheen
145 stran, vazba brožovaná, formát: 200x130 mm, vydáno 2005
| Quote
# Eva
Jednas z věcí, která v našem světě existuje a nikdo neví, proč to tak je. Kdybychom se více zaměřili na taková odhalování a ne umělým řešením stavu společnosti podle podivných ekonomických pohledů, byli bychom mnohem dál.
| Quote
# Guest
21denní přechod na pranickou výživu

Je potřeba rozlišovat mezi dvěma věcmi a sice mezi půstem a pranickou výživou. Hladovění znamená, že žijete ze svých tělesných rezerv. Když rezervy dojdou, tak se skácíte, protože už jste bez sil a pokud budete pokračovat v tomto stavu, kdy tělo už nemá rezervy a tělo nemá potravu, dojdete k limitní váze a jakmile překročíte tento bod, tak i kdybyste začali znova jíst, budete ztrácet váhu až do smrti.

Hladovění je něco, kdy setrváváte v dualistickém vnímání já na jedné a vesmír na straně druhé. A protože zásoby člověka jsou omezené, jakmile dojdou, zemře.

Naproti tomu v pranické části existuje výživa. Já se vyživuji. Vnímáte ten rozdíl? Já nepřestávám jíst, což je podstatou hladovění. Já se vyživuji a to bohatě, hojně. Proto žiji již devátým rokem tímto způsobem. První věc, kterou je třeba udělat, je poučit své buňky. Řeknu jim od toho a toho data se začnu vyživovat hojně, pomocí prány. Vnímáte ten rozdíl? Jsou to 2 úplně rozlišné věci!

Číslovka 21 je svým způsobem posvátná. Je to 3×7. Je to číslo, které se pojí s iniciací, se zasvěcením. 21 je tarotových ka­ret.

První týden je nastolení procesu. Za tím účelem využijete toho, co tělo zná, a sice když se přiblíží doba, kdy běžně jíte, kručí vám v břiše, vnímáte ty pocity v žaludku. To jsou normální projevy, které jdou z reptiliánské části mozku…souvisí s vašimi instinkty a slouží k uvědomění toho, že máte hlad. A my toho signálu využijeme k tomu, abychom v poledne a večer provedli vědomou vizualizaci, v níž si představíme bílou pránu, jak proniká celým tělem až do těch nejzazších buněk. Budeme to provádět 3–4 dny, jak jsem řekl v poledne a večer, a najednou se stane, že buňkám to docvakne. Že potrava, kterou od teď budete mít, je prána. Jakmile k tomu dojde, jako mávnutím kouzelného proutku přestanete mít hlad. Jakmile to nastane, už to bude snadné.

V druhém kroku dojde k rozšíření schopností vašich smyslových orgánů. Vaše smyslové orgány budou fungovat tak, jak jste si nikdy nedokázali představit. Já když jsem procházel 21 denním procesem jsem jednou v dlouhé tramvaji stál na jednom konci a na druhém konci nastoupila dívka se sendvičem a jak jedla, tak všechno co jedla jsem vnímal. Veškeré vůně. A jakmile člověk cítí, má také vjem chuti. Kdybych šel např. do obchodu a rukou bych projel nad vystaveným ovocem nebo se některého ovoce dotkl, budu vyživen tím vjemem toho ovoce, barvou toho ovoce, pokud ucítím, budu mít vjem chuti. Vůbec nepotřebuji, abych se do něčeho zakousl. Všechny smysly se vám zesílí a zaostří a budete mít kompletní dojem, jako byste jedli a přitom vaše buňky dostanou z prány to, co potřebují. V tomto se blížíme zvířatům. Psi jsou schopni vyčuchat člověka pod zřícenou budovou, žraloci cítí krev na 10 km, supi jsou schopní vysondovat zahrabané mrtvoly v zemi. Znovu objevíte sílu svých smyslů, protože v normálním stavu, kdy se živíte normální potravou, tak ta je znehodnocuje. Potravinářsko-zemědělské podniky přidávají sůl, cukr, barviva, aditiva, zvýrazňovače a jak se tyhle všechny věci jinak jmenují. Všechny tyhle látky způsobují, že vy už žádnou chuť nemáte, stejně tak jako má většina lidí ucpaný noc, kterým prostě necítí. Takže opravdu, když zjemníte svou potravu a pak přejdete na potravu pranickou, pak rázem objevíte smyslový svět svých počitků. Vaše vnímání se neuvěřitelným způsobem rozšíří a zároveň si vypracujete schopnost přitahovat pránu. Na cokoli upřete své smysly, z toho taháte pránu. A navíc získáte 6. smysl – kinestetické čidlo a sice, získáte schopnost vyživovat se z prostředí kde jste. Z atmosféry, krajiny, krásných tvarů, hudby, soch, obrazů atd… Zkrátka všechny smysly dohromady vám dají možnost čerpat pránu ze všeho. Stejným způsobem, jako jste byli zamilováni a neměli jste hlad…ve francouzštině se tomu říká žít o lásce a čerstvé vodě. Pranický stav se velice silně podobá stavu zamilovanosti. Žijete z toho, co vás obklopuje, z celého vesmíru. Cítíte k němu lásku a vesmír vám tu lásku vrací, posílá zpět.

Čili první týden zostří a zesílí vaše orgány, vyvine se kinestetický smysl a zároveň probíhá čištění buněčných vzpomínek. V prvním týdnu je přístup k fyzickým vzpomínkám, v dalším týdnu k duševním nebo dokonce i duchovním. Ve třetím týdnu se využívá prostor k zavedení tří kritérií.


Výše uvedené z mého pohledu znamená:

Nepřistupovat k přechodu na pranickou výživu jako k půstu, jinak dochází ke zmatenému programování buněk!!!

Buňky jednoznačně naprogramovat...od teď se budeme živit pránou a tečka. Nemotat do toho žádné myšlenky na hladovění nebo opětovný přechod na pevnou stravu.

Nepřijímat nic, co obsahuje pevné složky, vč. ovocných šťáv, bylinkových čajů atd...je to jídlo.

Pít pouze čistou vodu, nejlépe demineralizovanou (RO nebo destilku), aby byla hladová a brala co nejvíce bordelu.

Při pocitu hladu vizualizovat přijímání bílé prány, jak se dostává do každé buňky těla. Dýcháním, aurou, jakokoli. Prostě to do sebe dostat.

Příjem tekutin řídit intuitivně. Spoléhat na superinteligenci vlastního těla, které si umí říct co potřebuje a co ne. Jasnou kontrolu dává barva moči.

Přežít celý proces čištění buněčných vrstev, kdy se může objevit cokoli. Jednorázové nemoci, strachy, spavost, nespavost, ...

Zvýšení senzitivity smyslových orgánů a vytvoření dalšího, by mělo mohlo ukazovat, že se vše vyvíjí, jak má.

V závěru posledního týdne testovat plnění tří kritérií.
| Quote
# Dana
Opravdu nemám slov, pokud je všechno skutečnost, pak máme před sebou skvělou budozucnost. Rok 2012 by opravdu mohl být tím zlomovým.
| Quote
# Pavel
Děkuji, děkuji, děkuji!
| Quote
# Marie Kolářová
Čtení knih není jen zábava, je to vzdělávání sebe sama po celý život. Čtení knih je také o způsobu myšlení, jak budeme tento svět vnímat, jak se budeme k němu chovat. Ne všechny knihy dokáži nastolovat správné otázky. Proto je pro mnne milým překvapením, že jste uvedli tento skvělé připravený dokument o jiném způsobu myšlení a chování. Myslím, že sem patří zcela jednoznačně.
| Quote
# Osho
Jedinečný dokument. Pokud jste ho sem dali jako dárek k novému roku, pak tleskám a děkuji.
| Quote
# Karel
Jeden z nejlepších dokumentů a možná vůbec nejelpší, který odhaluje neuvěřitelné věci, které jsme schopni. Naprosto souhlasím s tím, že Brethariáství není jen o nejezení, ale o způsobu myšlení. Pokud by se k tomu přiklonilo víc jak 20% lidí populace, změní to úplně svět.
| Quote
# Jana
Poslední věta je naprosto přesná. "Tento film není o tom, jak nejíst. Je o přístupu k pochopení toho jak se chováme a myslíme a jaké máme možnosti žít jinak."
| Quote
# Jana
Nepotrebujem sa zamyslat nad tym, ci je vo vzduchu obsiahnute vsetko, alebo nie. Predtym by som si tiez bola o tom myslela, ze je to nemozne, ale teraz vidim sama na sebe, ze moje telo je schopne vyuzivat energiu z takej stravy, pri ktorej by sa kedysi zvijalo od hladu.
| Quote
# Guest
co to sem cpete za blbost???
| Quote

Napiš svůj názor

Bezpečnostní kód
Obnovit