ceska televize nejlepsi reklama
P
okud jste náhodou viděli film Čtyřlístek ve službách krále, pak máte představu, jak asi bude vypadat dětský kanál na České televizi. Ten se spouští v září 2013.

Dvořák, ředitel ČTV na začátku roku 2013 prohlásil na E15:

Veřejnoprávní stanice nyní zpracovává analýzu, zda se na nich může objevit reklama. „Je to diskutabilní věc. Naši právníci nyní zkoumají, zda můžeme reklamu na nových kanálech vysílat, anebo ne. Pokud bychom ji mohli vysílat, dělali bychom to velmi selektivně.

Přesně tento přípravný krok veřejnoprávní televize okomentoval Štěpán Kotrba:

...Jako by nestačilo, že dětské vysílání většinově rezignovalo na vlastní tvorbu a má být naplněné převážně nákupy pořadů ze zahraničí, reprízami z archivu a plkavými "talk show". Jako by nestačilo, že Česká televize stále ještě nediskutovala s odbornou veřejností o náplni tohoto programu. Jako by nestačilo, že dalo dost práce, vymýtit reklamu z hlavních programů a oddělit tak i toto ve vnímání veřejnosti jako službu. Nikoliv mediabuyerům a výrobcům vložek, ale divákům. Protože dlouhodobě a stále více je reklama obtěžuje.

Dvořák chce salámovou vydírací metodou vrátit televizi deset let nazpět. Do doby, kdy program neurčoval programový, ale obchodí ředitel a jemu to diktoval nákupčí reklamního času. V České televizi by měla přestat jakákoliv reklama, zejména na kanálu pro děti a její generální ředitel by si měl uvědomit, komu slouží - jestli lidem, nebo zisku. A v případě, že se od nováckého uvažování neumí oprostit, měl by jít. Třeba k čertu.

Inspirující myšlenky...

Rozdíl mezi udavačem v té větší kleci (na území Československé socialistické republiky) a udavačem v kleci malé (na hradě plném bláznů) byl však značný. Udavači ve větší kleci dělali všechno pro to, aby zůstali utajeni, zatímco o udavačích uvnitř malé klece se všeobecně vědělo, oni sami se tím chlubili a nikdo se tím netajil. Dokonce se s tím dalo počítat. I kalkulovat. S udavači se dalo docela šikovně manipulovat.
Vladimír Škutina, Prezidentův vězeň