facebook kleofasJednoduše řečeno. Facebook není určený pro diskuse a výměnu názorů, ale je určený idiotům, kterým se všechno libí, usmívají se na svět aniž by věděli co činí. Jak by řekl profesor Macháček, chudí duchem nemyslí, ale lajkují.

Facebook zavedl algoritmus, který hodnotí negativní hodnocení vašeho Facebooku.
Tzv. EdgRank snímá všechny negativní reakce fanoušků, ale i jiných uživatelů, kteří se na vaše Facebookové stranky dostanou oklikou. Například podle SocialFresh.com uživatelé Facebooku z těchto negativních akcí používají nejčastěji (76 %) Skrýt (Hide), kompletní skrytí celé stránky méně (16 %), nahlášení spamu ještě méně (8 %) a ukončení fanouškovství je prakticky výjimečné (méně jak jedno procento).
U osobních účtů to znamená, že některé přátele nebo jejich příspěvky nikdy v životě neuvidíte. V případě firemních stránek to znamená, že v průměru se příspěvky stránek dostávají asi k 16 procentům fanoušků. A podle všeho se toto číslo stále zmenšuje. Facebook samozřejmě nabízí řešení – ve všech případech si můžete připlatit a hned budete vidět lépe.

Podporování myšlenky být šťastný s průměrností utvrzuje veřejnost v tom, aby uvěřila, že je moderní být hloupý, vulgární a nevzdělaný.
Noam Chomsky

V praxi to taky znamená, že nejlepší způsob, jak se vyvarovat negativní zpětné vazby, je ten, že budete fanouškům poskytovat to, co odpovídá jejich očekávání. Máte-li například ve svém okruhu pitomce, pak musíte vkládat pitomé informace. Není totiž důležitý skutečný obsah zprávy, ale jeho zábavnost nebo inforamce, při které se uživatelé neudrží a budou tupě lajkovat jako o život.

Navíc bude narůstat počet lidí, kteří budou označovat negativně některé facebookové stránky záměrně. Schválně budou na ně bonzovat a označovat je za kontroverzní. Facebook tak lidi nespojuje, ale naopak vyvolává mezi nimi nenávist a negativní reakce.

Facebook tak zesílil to, o co už dávno usiluje.
Začne postupně odbourávat jakékoliv kontroverzní diskuse ve jménu... čeho vlastně? Už chápete co vlastne Facebook dělá? Vytváří z vás kompletně spokojené stádo, kde každý, jenž má jiný názor než většina, bude dislajkovaný a odvržený. Bude se udržovat nálada skvělá, veselá a příjemná a samozřejmě tupá. Facebook se stává čím dál víc sociálním médiem pro chudé duchem. Ale to není nic tak nového.