werber capek wu-ming-yi

Tři autoři podávají svůj fantazijní výklad lidské sposlečnosti pohledem do říše hmyzu. Téma, které oslovuje spisovatelé stále a které je fantastickým a zároveň poučným podobenstvím i čtením plném souvislostí a moudrých nápovědí. Nechte se inspirovat a nebudete litovat.


Muž s fasetovýma očima. Wu Ming-yi
Ve Wu Ming-Yiho románovém světě se iluze, představy a sny proplétají s vědeckými poznatky a úvahami a v novém světle přibližují osudy románových postav, jejich osobní ztráty a složitá životní rozhodnutí. Román na pomezí vyprávění Haruki Murakamiho a jihoamerického magického realismu. Knihu ilustruje významný český ilustrátor Tomáš Řízek.
Více o knize:
Muž s fasetovýma očima. Tchaj-wanský magický realismus

Mravenci. Bernard Werber
Tajemný svět mravenčí civilizace, parodující v mnoha směrech civilizaci lidskou, záhadný příběh s hororovými prvky, překvapivý závěr. To je ve stručnosti vynikající kniha Francouze Bernarda Werbera Mravenci. Tato trilogie je zatím jeho nejsvětovějším dílem, ve kterém částečně popisuje ideální lidskou společnost, kde každý jedinec vykonává odbornou práci ve prospěch celku a kde není třeba vytvářet zbytečné kontrolní struktury a hierarchie moci.
Více o knize:
Mravenci a Bernard Werber. Bestselelrová trilogie. Podobenství mravenčího světa s lidskou civilizací

Ze života hmyzu. Karel a Josef Čapek
Hra a potažmo i kniha bratří Čapků Ze života hmyzu je svérázným zrcadlem lidské společnosti a vlastně celého bytí na této planetě. Už ve své době naštval příběh Tuláka-myslitele řadu lidí a jak píši bratři Čapkové: "zlomyslný trik se nad očekávání podařil: bezpočet lidí rozpoznal člověka v té pokřivené grotesce a uvědomil si, že je cosi ošklivého, ukrutného a nicotného i tam, kde není zvykem to hledat."
Více o knize:
Ze života hmyzu aneb co napsali o své nadčasové hře bratři Čapkové


Inspirující myšlenky...

V síti televizních stanic už se uskutečnilo globální propojení – ať kdekoli na světě zvolíte kterýkoli programový kanál, vyvalí se na vás bohužel stejný veletok blbosti. Vysílání řízené komerčními interesy většinou oslovují spodní polovinu těla – břicho a žlázy. Potlačuje kulturu ve jménu zábavy. Kultura totiž znamená kultivaci. Bylo by záhodno oslovovat srdce a mozek. Namísto toho vás mají nasytit a ukojit pokleslí baviči svými vyčpělými anekdotami a záplava soutěží, v nichž se hraje o prachy, a mají vás „informovat“ zlomkovité zprávy z černé kroniky. Což všechno se upíná k hlavnímu cíli, vrcholu, ose, účelu mihotání – k spotřebním reklamám. Jde o spontánní nebo cílevědomou debilizaci?
Zdeněk Mahler