noviny ceske

Nezájem čtenářů o tišteně deníky znamená pokles prodaných kusů o 50% za posledních deset let. A nezájem pokračuje dál.
Celkem se v roce 2004 prodalo cca 1 600 000 ks deníků, ale v prosinci 2014 už  882 tisíc výtisků.
To je skoro 50% pokles za deset let. Každodenní ztráta za toto období je 200ks výtisků)
Nejvíc se bohužel stále prodá bulváru (Blesk v roce 2004 přes půl milónu, prosinec 2014 cca 266 000ks)
Zhruba kolem 150 tisíc má na konci roku 2014 MFDnes a Denik.
Ostatní deníky jsou pod sto tisíc. Právo cca 90 tisíc, Aha cca 60 tisíc. Lidovky cca 40 tisíc a Hospodářské noviny cca 30 tisíc.
Největší propad mají Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes a Právo.
Roční celkový mezipokles 2013–2014 je 7%
(Zdroj: ABC ČR, 2013, 2014)

Viditelné příčiny nejsou vůbec překvapující.

  1. Lidé dávají přednost sledování zpráv z internetu a jen 6% by bylo ochotno za infomace platit (2014)
  2. Předražené tištěné deníky obsahují přemíru reklam na úkor kvalitních a důvěryhodných informací..
  3. Rapidně se snižující prestiž žurnalistiky a žurnalistů ve společnosti. V žebříčku se novináři pohybují na konci, ale prostitutky ještě nepředběhli.
  4. Velmi častá nedůvěryhodnost zpráv a evidentní manipulovatelnost s informacemi nutí lidi, aby sledovali informace z nezávislých medií.

 media zari 2015


Zaujalo nás