deti hazardReklama se zdá být natolik normální, že jsme ochotni přehlédnout jakoukoliv její nehoráznost.  Sazka například zneužila děti k propagaci hazardních her a to ještě v citlivém obdoví, o vánocích. Hokejista Jágr vystupoval v přiblblé reklamě jako Santa Klaus, zatímco  děti na jeho kolenou mu říkaly své přání. Milé a příjemné, řeknete si. Omyl!

Podle mě je to nejen neetické, ale přímo odporné.
Málokdo si uvědomuje, že takto negativně stvořená vánoční reklama útočí velmi silně na slabší jedince, kteří zaslepeni "láskou" ke svým dětem jsou schopni čehokoliv. Třeba si půjčit peníze na lichvářský dluh od oficiálních bank nebo utrácet peníze v hazardních hrách jako je Sportka, Sazka apod. v naději, že vyhrají a splní přání svým dětem. A to nemluvím o tom, že reklama propaguje podbízivý a lživý přístup k těmto svátkům a ve své podstatě říká dětem, že nejlepší vánoce závisí na tom, co vám rodiče koupí.

Konkurence, ale v tomto případě zapůsobila pozitivně a Fortuna si stěžovala.
Arbitrážní komise RPR vyhověla stížnosti Fortuny kvůli tomu, že propagace sázení podle etického kodexu reklamy nemůže být cílena na osoby mladší 18 let. Žádná postava vystupující v reklamě na loterie navíc nesmí vypadat jako osoba mladší 25 let a fakticky musí být starší 25 let. Fortuna si loni také stěžovala i na reklamní plakát Sazky, na kterém byl zobrazen Jágr ve společnosti malého chlapce oblečeného v hokejovém dresu s číslem 68.

Spojováním značky firmy, provádějící hazardní hry, s dětmi je opravdu nehoráznost
a vede k názoru, že sázení není hazard, ale naopak může pomoct rodině a štěstí dětí. Jenže každý psychiatr vám řekne, že hazardní sázení je první krok k tvrdému hazardu, kde se mění povahové vlastnosti člověka, který se stává hrubý, nekomunakitivní a má destrukční chování nejen pro sebe, ale pro své okolí. Pro mne je vůbec nepochopitelné, jak můžeme dopustit, aby stát aktivně propagoval hazard. Což se otevřeně děje bez jakýkoliv skrupulí. Ve svém životě jsem několikrát řešil začínající hazard u dětí a mladistvých. Takže vím jak nebezpečný je to za problém a kolik dá úsilí problém objevit a vyřešit ho. Je to stejné jak tvrdé drogy. A nevinným sázením to začíná.

Podobně promyšlená reklama vede také k půjčováním peněz na státem podporovaný a uzákoněný lichvářský úrok.
Člověk ovlivněný podobnou nehoráznou lží, si půjčí například např. 20.000, ale splatit celkově musí o jedenáct tisích víc. Jasně, každý je strůjcem svého štěstí, ale svým způsobem se jedná o navádění k trestné činnosti podvodnými nabídkami a to vše v rámci zákona! Kam to ti politici s pochybnou právní legislativou dospěli, když lichva je na straně jedné trestní čin, ale u bank je vše podle zákona?

Přehlížení takových maličkostí, jako je reklama s Jágrem, vede samozřejmě k otupění ve výchově a k demenci celé společnosti
Vzpomeňte jen, jak reklamou zblblí lidé přijali zákony chránící produkci olovnatého benzínu přesto, že už tenkrát bylo známo, jak je olovo nebezpečný jed. Přesto ho svět dobrovolně dýchal přes 80 let než začal být plošně zakazován. Zatím jen v euroamerické zóně, Afrika je na tom pořád stejně. Za 300 let, ať se budou lidé ohlížet po naší historii, budou snad už kroutit hlavou a nechápat, co za stádo Homo Sapiens tady žilo. A budou nám říkat Burani 21. století.

Vztah  společnosti k dětem by měl být jednoznačně primární záležitost, neboť určuje kvalitu budoucí populace.
Denně jsme svědci jak ministerstvo školství nekvalifikovaně omezuje kvalitu vzdělávání v českém školství, jak rodiče, otupělí reklamou a společenským nezájmem, podceňují výchovu v rodině buď proto, že nemají čas nebo prostě by sami potřebovali převychovat. Důsledky neochoty společnosti i mnoha jedinců nevidět problémy, kterými citelně ovlivňujeme děti, narůstá a za nekolik let povede k ještě větší společenské destrukci než je dnes. A to na všech úrovních. Tím, že o tom budeme mlčet, jakobychom dělali to samé!

Jedině správná alternativa ke slovu budoucnost, jsou jednoznačně děti a jejich výchova.
A budoucnost by měla společnost zajímat a ne tvrdit jako Klaus, že se nemáme zajímat o to, co bude za dvacet let, jak to hezky řekl ve svém novoročním projevu prvního ledna 2010. Schopnost dětí chápat pozitivně souvislosti může v budoucnu jen rozvíjet to dobré, co jsem vytvořili. V opačném případě to mohou vše zničit, jednou provždy.

Dnes a denně vidíme práci většiny politiků jako důsledek nedostatečné výchovy v dětství, která navíc vede v jednotném parlamentním prostředí ke kolektivnímu psychopatickému jednání.
Pokud například nebudeme vést děti k aktivnímu chápaní skutečné úlohy reklamy, budou nám vyrůstat lidé tupí a poslušní. Jinými slovy otroci, kterými jsme do velké míry jsme dnes. Jen si proberte jak závislí jste na mnoha produktech, potřebých k životu a kdo určuje cenu, za jakou se k nim dostanete. Kolik času z našeho života musíme věnovat často nesmyslné práci, abychom na to vůbec měli. Já vím, obchodu a státnímu, rádoby demokratickému, politickému systému to vyhovuje, ale komu ještě? Lidem čím dál tím míň.