I kdy české vysoké školství produkuje hodně učitelů, otázkou je, jestli to jsou jen učitelé nebo lidé, kteří myslí a umí učit. Teprve potom se zamýšlejme nad tím, proč ti schopní ve školství nezůstavají a proč na ministerstvu jsou lidé, čekající denně na konec pracovní doby a výplatní pytlík místo smysluplného a kreativního směřování celého systému, jak se od nich předpokládá.


české titulky se přepínají v pravém dolním rohu, po namáčnutí tlačítka, najeďte myší na symbol cc a sipku směřující doleva a počkejte na roletku, pak označte jazyk

 


Více:
George Carlin (georgecarlin.com)
Ken Robinson (sirkenrobinson.com)
Jacque Fresco (thevenusproject.com)


Přepis komentáře:

Je čas na změnu: Vzdělání. A my máme plán

To je ta velká odpověď na všechno. Vzdělávání.
Říkají: Potřebujeme víc peněz do vzdělávání. Potřebujeme víc knih, víc učitelů, víc tříd, víc škol, potřebujeme děti víc testovat. Vy jim řeknete: Víte, tohle všechno už jsme zkoušeli a děti pořád nezvládají testy.
O to se nebojte. Snížíme požadovanou úroveň zkoušek. A to je to, co teď v této zemi dělají, snižují požadovanou úroveň zkoušek, takže více dětí projde. Více dětí projde, škola vypadá dobře, každý je šťastný, IQ naší země sklouzne dolů o 2 až 3 body a velmi brzo bude tužka to jediné, co budete potřebovat, abyste se dostali na vysokou.

Máš tužku? Táhni na vysokou, je fyzika. A pak se každý diví, proč 17 dalších zemí vychová víc vědců než my. Vzdělávání.
Teď nemám v úmyslu říci, že mýlit se je to samé jako být kreativní. Víme, že když nejste připraveni se mýlit, nikdy nepřijdete s ničím originálním.
A v době, když děti dospívají, většina z nich tuto schopnost ztratila.
Jsou vyděšeni možností vlastního omylu a takto to chodí ve firmách, stigmatizujeme chyby.
A my dnes provozujeme národní vzdělávací systémy, kde to nejhorší, co můžete udělat, je chyba. Výsledkem je, že odnaučíme lidi jejich kreativitě.

Picasso jednou řekl, že všechny děti se rodí jako umělci. Problém je zůstat umělcem během dospívání. Hluboce věřím tomu, že nedospíváme do kreativity, my ji dospíváním ztrácíme, nebo spíše, jsme jí odnaučeni.

Jsou nevinní, oni neví, protože školy vás nenaučí, jak myslet. Naučí vás, jak být jedním zubem v kole. Chemikem, právníkem, konstruktérem, ale ne všestranným člověkem. Kdyby vás naučily, jak myslet, nebyla by žádná válka, žádné zneužívání.
A my tohle děláme dětem.

Když vám řeknou: Tento člověk je špatný. Co vám to sakra řekne? Nic. Znamená to, že se jim nelíbilo, co ten člověk udělal. Když vám vaše matka řekne: Jsi katolík, nehraj si s tou luteránkou. Je to začátek vašich mylných úsudcích o lidech. Když někdo z jihu přijde a řekne:
Najdu si negra a nakopu mu prdel. Je to on, kdo mluví, nebo je to to, co se naučil ve své kultuře?

Přemýšlejte o tom. Nejsou žádní zlí lidé. Co si myslíte, že je voják?
Ukazují jim obrázky Japonců jak se plíží kolem, zabíjí lidi, hromadně znásilňují dívky. A počet naverbovaných vzroste o 75%.
Takhle dělá země ze svých lidí parioty, tím, že ukazuje nedostatky jiných lidí.
Všichni lidé, všichni lidé potřebují čistý vzduch, čistou vodu, dobré vzdělání a lásku.

Creditphoto: Skola Fantasia