Česká škola a stručná historie povinné školní docházky
První základní školy byly zřizovány církví již v průběhu 11. století. Té však nešlo o obecné vzdělání obyvatelstva, ale jen o cílenou výchovu budoucích kněží.
NEČÍST ZBYTEČNÉ KNIHY JE UMĚNÍ
První základní školy byly zřizovány církví již v průběhu 11. století. Té však nešlo o obecné vzdělání obyvatelstva, ale jen o cílenou výchovu budoucích kněží.
Ukázky ze školy přijímací zkoušky (testu) z roku 1912, určenou pro přechod do vyššího ročníku pro ruské studenty ve věku 13 – 14 let. Materiál použil americký spisovatel a právník Michael Snyder, když poukazoval na různých výzkumech silně klesající intelektuální úroveň amerických školáků a studentů.
Uznávaný dětský psycholog Zdeněk Matějček hovoří moudře o chudobě a bohatství v rodinách. Závist u dětí z majetkové nerovnovnosti je především psychická slabost a ze slabostí je vždycky potíž. Ale řešení, aby závist neohrozila děti v jejich přirozením vývoji, existuje...
Strategie odvádění pozornosti od podstatných problémů a změn řízených politickými a ekonomickými elitami, využívá techniky zahlcování veřejnosti bezvýznamnými informacemi.
Odpověď na otázku, jestli když dva blonďatí rodiče mají černovlasé dítě, musí být otcem nutně listonoš, podal už Gregor Mendel. Jenže skutečná odpověď, kterou tenkrát Mendel neznal je ještě v odpovědi na otázku: Proč stejné a identické geny vykazují rozdílné výsledky?
Čtení patří do školy základní a ne do školy mateřské,“ řeknou ve většině případů učitelky – a mají svým způsobem pravdu. Číst, psát a počítat, to je ono trivium, které dostaly naše školy do „popisu práce“ už v době Marie Terezie. Ale je to skutečně pravda? Přečtěte si, co o tom říká prof. Matějček ..
Úroveň vzdělanosti žáků 9. tříd je opravdu tragická a za podleních 12 let výrazně klesá. Je třeba hovořit otevřeně. Hlavní důvody jsou známé. Vysoká byrokracie, nedostatečné ohodnocení učitelů, nízká úroveň absolventů pedagogickýc fakult, bez rozmyslu prosazovaná inkluze, která má evidentně ideologický charakter a není o smysluplné výchově dětí a soustavná ideologizace školství na úkor kvality vzdělávání.
Než začneme společně přemýšlet, jak učit děti hodnotám, odpovězme si na následující otázku. Proč vlastně chceme naše děti učit úctě k hodnotám a uznávat základní morální hodnoty? Odpověď se může na první pohled zdát snadná. Ale je skutečně odpověď jen v tom, že to tak dělali naši rodiče nebo protože je to tradice?
Michael Gove, anglický konzervativní britský ministr školství, schválil osobně tři školy, které budou provozovat organizace šířící kreacionismus. Jedna z nich uvádí na svých internetových stránkách, že vyučuje "kreacionismus jako vědu".
Jako nejodpornější bytost pod sluncem popsala dítě Anna Freudová, dcera Sigmunda Freuda na jednom místě své knihy, určené pedagogům a vychovatelům "Dělá si, co chce, a říká, co je napadne, vrtá se prsty ve všech tělních otvorech a občas klidně i ve společnosti zabzdí…"