s kocourem vavrincemPro fanoušky dětského komiksu vyšla kniha S kocourem Vavřincem od jara do zimy autorů Dagmar Lhotové, Z. K. Slabého a ilustrátorky Věry Faltové, kterou vydalo pražské nakladatelství Volvox Globator. Poprvé tak vycházejí všechny kreslené seriály z legendární Mateřídoušky z let 1967 až 1975 v ucelené podobě (je jich 116 a jeden navíc) a se studií o historii tohoto českého komiksu s kocourem Vavřincem, psí holčičkou Otylkou, prasátkem Mojmírem a kozlem Spytihněvem i o jeho divadelních a televizních verzích.

Oblíbení komiksoví hrdinové jsou známí z pěti knih, několika divadelních a televizních inscenací, videa i gramofonových nahrávek. Dnes však málokdo ví, že se tato čtveřice prvně objevila na stránkách časopisu Mateřídouška už 1. ledna 1967 a vycházela v něm plných deset let. Jeho autori Dagmar Lhotová, Z. K. Slabý a ilustrátorka Věra Faltová navázali na ladovsko-sekorovskou tradici ryze českého kresleného seriálu, jaký v té době neměl obdoby.

faltova kocour vavrinec 2

Kniha S kocourem Vavřincem od jara do zimy poprvé v této podobě představí veselé i dobrodružné příhody této čtveřice, jak vycházely v Mateřídoušce, v úplnosti a bude tak zajímavým protějškem Velké knihy kocoura Vavřince, která vyšla v roce 2006.

Dagmar Lhotová, Zdeněk K. Slabý, Věra Faltová | S kocourem Vavřincem od jara do zimy | Volvox Globator, 2013

faltova kocour vavrinec 1


Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism