Mančí a Jonáš není první setkání autorky Milady Motlové s ilustrátorkou Markétou Prachatickou, Navíc se tentokrát sešly nad kočičím příběhem, oblíbeném tématu nejen knížek pro děti a mládež.

manci jonas

Kočka je jiné stvoření než pes, to snad nejlépe vystihl kdysi pan Kipling v příběhu O kočce, která chodila sama.
Povahu koťátek, které vyrostou v kočenky a velmi dobře rozpoznají, že si je jejich lidi zaslouží, autorka vypsala do jednotlivých kapitol, které lze předčítat i předškolním dětem na spaní. Je to čtení poutavé a děti se s kočičími hrdiny ztotožní, prožívají s nimi denní dobrodružství, i noční výpravy, přes námluvy i všechny smutné a veselé zážitky, tak jak je život přináší.

Kdysi napsal jiný pan spisovatel Václav Čtvrtek Kočičiny kocourka Damiána a pojal celé vyprávění jako velkou slovní hříčku.
Milena Lukešová napsala ve své Knížce pro Lucinku kocoura Dominika tak sugestivně, až s námi jeden kocour Dominik setrval dvacet let.
Pan Hrabal má své kočenky v knihách pro dospělé… 

Určitě se touto knížkou naučíte mít kočky rádi, pokud už jim nefandíte, budete prožívat s dětmi při čtení všechny kočičí radosti a starosti, a ještě se navíc potěšíte doprovodnými kočkami z dílny rovněž vynikající ilustrátorky Markéty Prachatické.

Knížku všem milovníkům koček a nejen jim vřele doporučujeme.

Vydala Euromedia-Knižní klub, 2014

Inspirující myšlenky...

Chomský zmiňuje obrovské množství kapitálu, který je investovaný do reklamy a marketingu a „doma“ se užívá především k udržení konzumní společnosti. Před několika lety si „markeťáci“ uvědomili, že nezasahují velkou část společnosti. Protože nemá peníze - děti. A tak bylo vynaloženo spousta úsilí a přemýšlení jak vyvinout propagandu zamířenou na děti. Aby otravovali a škemrali u svých rodičů. Tahle disciplína aplikované psychologie, anglicky „nagging“ se nyní již vyučuje jako předmět na vysokých školách. Tady má Noam výborný vhled, že reklama podvrací trh. Neboť podle teorií ekonomie je trh založený na informovaných spotřebitelích, kteří dělají racionální rozhodnutí. Ale když se podíváme na televizní reklamy, jsou udělané tak, aby vytvořily neinformované spotřebitele dělající nerozumná rozhodnutí. To samé se děje ve volbách, které stojí na PR průmyslu (mluví o USA, analýza dalších států by byla velice zajímavá). Ten se rozhodně nesnaží vytvořit dobře informované voliče dělající rozumová rozhodnutí. Stejné techniky, které se používají k podlomení trhu, se používají k podlomení demokracie.
Noam Chomsky a Andre Vltchek, On western terrorism