Image

Petra Jelenová (*4. 8. 1966, Praha)

ilustrátorka

Vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu obor řezbářství a tvarování dřeva, pak pokračovala ve studiích v ateliéru ilustrace a užité grafiky na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.

Její tvorba zahrnuje volné grafiky, realizace do architektury a ilustrace do časopisů a knih.

Je držitelkou cen:
1991 – Česká nejkrásnější kniha, cena Ministerstva kultury za ztvárnění knihy
Gustav Meyrink Muž v láhvi, 2000 – Suk 2000, Cena učitelů za knihu Kočka Linda, poklad rodiny,
2004 – Suk 2004, Cena učitelů za knihu Hádanky a básničky pro celý rok.

Skleněnými mozaikami, které navrhla se podílela na výtvarném ztvárnění divadla Minor.

Spolupracovala na projektu pro hluchoněmé děti – sešitový slabikář Medvídek Čumáček.

S manželem Janem Jelenem vytvořila nový originální typ knihy spojením dvou knižních forem (psaného příběhu a komiksu), nazvali ho COMICS – TEXT – BOOK. V roce 2009 vyšel první díl z plánované série knih o draku Drangovi.

https://jelenpetra.wixsite.com/gallery

Knihy:

JAK KOČIČKA ANINKA ZLOBILA, P.Jelenová (Axioma 1993)
ZA HUMNY JE DRAK, M.Zinnerová (Albatros 2000)
KOČKA LINDA POKLAD RODINY, M.Zinnerová (Amulet 2000, Knižní klub 2007)
KŘEČEK FERDA VYPRAVUJE, D.Reiche (Amulet 2001)
HÁDANKY A BÁSNIČKY PRO CELÝ ROK, M.Zinnerová (Egmont 2003)
CAJDÁK – FÍGL – PRSKOLET, P.Cmíral (2004 Egmont)
DRAK DRANGO , HRDINA PŘICHÁZÍ, J.Jelen (2009 Fragment)
HÁDANKY A BÁSNIČKY PRO KLUKY A HOLČIČKY, M.Zinnerová (2009 Knižní klub)
STŘÍBRNÝ PRACH Z HVĚZD, Else Müller (2011 Knižní klub)
JAL KOČIČKA NAŠLA KAMARÁDA, Jan Jelen (2011 Čs. spisovatel)
KŘEČEK FERDA V OHROŽENÍ, D. Reiche (2012 Mladá fronta))

jelenova1(

jelenova2

Inspirující myšlenky...

Postavení ženy se vyznačuje tím, že žena, která je jako každá lidská bytost autonomní svobodou, objevuje sama sebe a hledá se ve světě, kde ji muži nutí pokládat se za tu Druhou a chtějí z ní udělat objekt, odsoudit ji na imanence, protože její transcendence se stále překračuje jiným podstatným a suverénním vědomím. Dramatem ženy je konflikt mezi základním požadavkem každého subjektu, který se vždy pokládá za podstatný, a požadavky situace, která z ní dělá nepodstatnou bytost. Jak se může žena v daných podmínkách stát lidskou bytostí? Které cesty jsou pro ni otevřené a které naopak vedou do slepé uličky? Jak dosáhnout nezávislosti v závislosti? Jaké okolnosti omezují svobodu ženy, a může je překonat? To jsou základní otázky, které chceme objasnit. To značí, že přemýšlela o možnosti jedince, nebudeme je měřit pojmy štěstí, ale svobody.
Simone de Beauvoir, Druhé pohlaví