s kocourem vavrincemPro fanoušky dětského komiksu vyšla kniha S kocourem Vavřincem od jara do zimy autorů Dagmar Lhotové, Z. K. Slabého a ilustrátorky Věry Faltové, kterou vydalo pražské nakladatelství Volvox Globator. Poprvé tak vycházejí všechny kreslené seriály z legendární Mateřídoušky z let 1967 až 1975 v ucelené podobě (je jich 116 a jeden navíc) a se studií o historii tohoto českého komiksu s kocourem Vavřincem, psí holčičkou Otylkou, prasátkem Mojmírem a kozlem Spytihněvem i o jeho divadelních a televizních verzích.

Oblíbení komiksoví hrdinové jsou známí z pěti knih, několika divadelních a televizních inscenací, videa i gramofonových nahrávek. Dnes však málokdo ví, že se tato čtveřice prvně objevila na stránkách časopisu Mateřídouška už 1. ledna 1967 a vycházela v něm plných deset let. Jeho autori Dagmar Lhotová, Z. K. Slabý a ilustrátorka Věra Faltová navázali na ladovsko-sekorovskou tradici ryze českého kresleného seriálu, jaký v té době neměl obdoby.

faltova kocour vavrinec 2

Kniha S kocourem Vavřincem od jara do zimy poprvé v této podobě představí veselé i dobrodružné příhody této čtveřice, jak vycházely v Mateřídoušce, v úplnosti a bude tak zajímavým protějškem Velké knihy kocoura Vavřince, která vyšla v roce 2006.

Dagmar Lhotová, Zdeněk K. Slabý, Věra Faltová | S kocourem Vavřincem od jara do zimy | Volvox Globator, 2013

faltova kocour vavrinec 1

Inspirující myšlenky...

Demokratická teorie obecně předpokládá, že společnost potřebuje žurnalistiku, která je přísným hlídacím psem těch, kdo jsou a chtějí být u moci, která je schopna vypátrat, co je pravda a co lež, a která dokáže představit velkou šíři osvícených názorů na důležitá témata dne. Toto vše nemusí dělat každé médium, ale mediální systém jako celek by měl občanům zajistit snadnou dostupnost této žurnalistické kvality. Jelikož mocní často chtějí informační tok ovládnout, je základním problémem svobodné společnosti, jak dokáže vytvořit mediální systém, který dá vzniknout čemusi, co se blíží demokratické žurnalistice..
Robert W. McChesney, Problém médií